neljapäev, mai 12, 2005

Tegevuskoht Paides

Unenäos lugesin ajaveebe. Iida omast leidsin täpselt ühe Oudekki omaga kattuva teksti. Kolmandast leidsin teise kattuva teksti. Küsisin Oudekkilt Paide esimeses toas, kas tal on mitu ajaveebi, mille vahel ta tekste kopeerib. Ta vastas: "Nad varastasid jälle mu tekste." Küsisin talt veel, kas 19. aprill (minu kaitsmise kuupäev) on juba olnud või nägin seda ainult unes. Oudekki vastas, et praegu on alles märts. Ta soovitas mul võtta arstitõend, et olen 19. aprillil haige, et kui kaitsmine halvasti minema peaks, see tagantjärele ette näidata. Tartu vanaema hakkaski mu vererõhku mõõtma, et arst ei saaks ise mu tervist kontrollida, pigistades kätt hästi tugevasti, et vererõhk kõrgem tuleks. Karjusin: "Ära tee! Ära tee!" Tänu pigistamisele saigi vererõhuks 153, mis oli 10 punkti varasemast rekordist rohkem.

Kaitsmine toimus samas majas. Õppejõud küsis mult alustuseks: "Kas Euroopa Liit on vabamüürlaste liit?" Tahtsin teha nalja, seepärast vastasin: "Euroopas elab vabamüürlasi ka." Tahtsin veel pikemalt vastata, aga ei saanud, sest õppejõud esitas järgmise küsimuse: "Kas see on juutide liit?" - "Juute elab seal ka," vastasin. "Fašism," ütles õppejõud. Sain aru, et ta nimetab Euroopa Liitu fašistlikuks, mõeldes, et las ta peab seda pealegi fašistlikuks ja hakkamata vaidlema. Edasi läks jutt juba töö teema juurde. Kaitsmise lõpupoole hakkas mulle aga tunduma, et minu naljast poldud aru saadud, mistõttu hoopis minu juttu oli peetud fašistlikuks.