esmaspäev, juuni 20, 2005

Juuksur ja haigused

Ega ma üle 4 korra aastas juuksuris ei käi, aga täna kuulsin seal huvitavat. Aastate eest olin kuulnud, et peale aidsi tulekut lõpetasid juuksurid habemete ajamise, et mitte nakkust edasi kanda. Kui ma selle tänavu edasi rääkisin, öeldi mulle, et ma eksin, sest nad ajavad habemeid küll. Täna ütles üks juuksur, et kõik žiletid on otsas. Teine ütles, et peale seda kui ta tervisekaitse kursustel käis, ei võta ta enam ühtegi nuga kätte, sest ta kuulis seal veel hirmsamast haigusest kui aids (et mis haigus see oligi, see maksahaigus, hepatiit), mis olevat hirmsam selle poolest, et kui aidsi korral teab haigestumisest ette, siis hepatiidist saab aru alles siis, kui inimene on juba haige. Ta ütles, et tema ei pea nuga kätte võtma, sest tervisekaitse on neil selle kasutamise ära keelanud. Siis ajavad teised habet salaja? See juuksur ei võtnud mürisejat ka kätte, samal ajal kui teine seda tegi. Et müriseja võib ka mõne vistriku veriseks tõmmata? Käärid ei ole ka ohutud, kui neid ei desinfitseerita. Olen olnud juuksuri juures, kui lapsele kääridega kõrva lõigati ja verd purskama hakkas. Kui mõelda, siis võib ka kamm ohtlik olla. Kuulujutt räägib, et erinevalt süstlast ei kanna sääsk aidsi edasi, sest tema londil on verekogus liiga väike. aga malaariat ta igatahes kannab edasi, nii et kindel ma selles jutus ei ole. Peale aidsi nakatumist pidi veel nakatumise arsti juures tühistada saama, aga ma ei mäleta, kas 1 või 24 tunni jooksul. Tõenäolisem tundub 1.