reede, juuni 03, 2005

Telliskivid, male, magistritöö

Unenäos löödi kooli õues peaga lendavaid telliskive. See võis päid kahjustada.

Teises vaatasid ema ja üks vend, kuidas ma ülikooli raamatukogus enne lahkumist riidesse panema hakkan. Ma kõhklesin, kas panna need riided selga, sest kellelgi võisid minuga ühesugused olla. Raamatukogust väljudes kuulsin ukse ees seisvaid mehi nimetamas Kõivu ja ühe teise maletaja nimesid ja ütlemas ka midagi male kohta. Vaatasin, kes nad on, aga ei tundnud neid. Läksin majja, kus mängiti Tartu meistrivõistlusi. Mina polnud valikturniirilt finaali pääsenud. Osalejad olid tugevamad mängijad, kellega mul oli olnud vähem kokkupuuteid ja kellest ma paljusid ei tundnud. Vaatasin kahe mulle võõra mehe mängu. Minu jaoks oli seis keeruline, aga neile tundus kõik selge olevat, sest nad tõstsid nuppe kiiresti. Must oli oma liputiiva etturitega pikalt välja käinud, aga tema kuningas oli vangerdamata. Vaatasin, et valge paneb talle lipuga oda toetusel d8-lt mati. Selle asemel lepiti viiki, mis tähendas, et mulle oli mingi kaitsevõimalus märkamata jäänud. Pärast selle mängu lõppu tehti pilti, kuhu jäin ka mina peale. Pärast seda öeldi, et foto on vajalik uurimistööks hingamise mõjust õlgade asendile. Kui ma seda oleksin teadnud, siis ma poleks pildistamise ajal istudes nii ette kummardunud. Räägiti, et eelmise turniiri ajal oli Valdur Tiit pidanud loengu piimatootmisest.

Kolmandas avastasin, et olin pannud magistritööle punkti, kuid unustanud mitmele loetud raamatule viidata. Otsustasin, et viin sisse ka viited nendele, juhul kui lehekülgede arv sellest ei suurene ja ükski peatükk lehekülgede arvu poolest ei muutu. Välismaalt oli toodud kolm puzzle-raamatut, millest ühe pealkiri ütles, et Norras valitsevad fašistid. Seejuures oli erinevalt tiitellehest kaanele üks sõna vigaselt kirjutatud. Kaalusin, kas viidata tiitellehe või kaane järgi. Mõtlesin, et vigasele variandile ei pea viitama, sest mõttes on pandud teistsugune pealkiri. Nüüd sai igatahes rääkida, et ühe raamatuga ongi nii nagu selles anekdoodis, kus entsüklopeedia kaanele oli kirjutatud entsüklopuudia. Ülejäänud kaks raamatut olid samalt autorilt ja ühes neist esitas ta vastupidise väite, et Norras ei ole fašiste. Karbis ronisid ringi ussid. Ütlesin, et punane uss on kommunist, kes elab kõigist eraldatuna. Oli veel teistsuguseid raamatuid, millele viidata. Istusin koos Tõnu ja Hennuga Tooma voodi peal. Nemad naersid ja kiskusid Tooma linasid. Ma ütlesin neile, et nad neid ei määriks. Nad ütlesid, et nad naeravad koomiksit. Ma ei saanud aru, mis selles koomiksis naljakat on. Tõnu seletas. Muuhulgas pidi nali olema see, et koomiksis tuleb rästik maa alt, kuigi rästikud ei pidavat tegelikult maa all elama.