teisipäev, august 16, 2005

Karmid mängud

Esimeses unenäos tuli peita klassiruumisarnase koha ja Meelva õue vahepealses kohas. Otsija pidi tulema midagi halba tegema. Et üles ei leitaks, oli targem peita kaugemale. Peitjaid oli palju. Varem oli olnud selline kord, et kui kohe ei leita, siis enam midagi halba ei tehta. Aga kuna kõik sõltus minust, siis tuli nüüd sisse muutus, et jälitamine võib kesta ükskõik kui kaua. Läksime üle Toomemäe, kus oli palju rahvast.

Teises unenäos olin kirjutanud neljarealise luuletuse. Elaan hakkas mind süüdistama varastamises - minu luuletuse esimeses reas olevat kasutatud samasugust väljendit nagu ühes kuulsas prantsuskeelses luuletuses. Vaidlesin vastu, et prantsuse keeles võib selle sarnaseid väljendndeid palju olla. Oleksin võinud lisada, et ma pealegi ei oska prantsuse keelt, et sealt midagi maha kirjutada. Näitasin oma luuletust noorele meesluuletajale, kelle luulekogu tiitellehe pöördele ma selle kirjutanud olin. Ütlesin, et see on ainult 25 protsenti prantsuskeelse luuletusega sarnane. Ma ei hakanud ütlema, et kolmas sarnane luuletus on tema enda oma, mis oli trükitud samale leheküljele, kuhu mina pastakaga enda oma kirjutasin. Ta küsis, ega originaali mõnes filmis kasutatud ei ole. Selle peale tuli emal midagi meelde. Ta seletas, et filmis kasutatud ja viisistatud luuletused muutuvad range autorikaitse objektideks ja nende sõnu ei tohi enam ilma raha maksmata kasutada. Ütlesin emale, et ta võiks Elaani advokaadiks hakata. Elaan süüdistas mind, et soovin tema surma. Vastasin talle, et ma ei soovi tema surma, sest ta teeb elu naljakamaks. Minu liivakasti ehitatud lossi olid teised ümber ehitanud. Meie kooli direktor Vene õigustas ka seda ümberehitamist. Ütlesin, et õnneks on liivast näod veel nähtavad. Sain aga aru, et liivakast on avalik koht, millele mul ei ole omandiõigust, sellepärast läksin teise liivakasti ja hakkasin sinna endale uut lossi ehitama. Patsutasin koheva liiva siledaks. Hakkasin mööda tuba kepiga hüppama, nii et ainult kepiots puudutas maad, aga jalad mitte. Natuke aega sain varsti ka üleni õhus rippuda. Mõtlesin, et see on siis väljaspool unenägu ka võimalik.