esmaspäev, august 22, 2005

Mati Unt

Kirjutasin juba tema mõtteloo raamatu kohta arvustuse. Minu isa ütles selle kohta, et see on minu kõige parem proosatekst. Seejuures on ta ka arvanud, et minu proosatekstid on minu luuletustest paremad. Saatsin arvustuse "Loomingule", kust teatati paar päeva hiljem, et seda ei saa avaldada, sest selle raamatu arvustamiseks on juba teise autoriga kokkulepe olemas. Edasi saatsin "Keelele ja Kirjandusele", mis hoidis teksti kuude kaupa kinni, aga lõpuks teatas, et see oli küll ilmumisjärjekorras, aga ei ilmu, sest on ebamäärane ja refereerib liiga palju raamatut ennast. Kolmandasse kohta pakkuma minna oli juba hilja, kuigi sain arvustuse valmis arvatavasti kõigist varem, sest hakkasin kirjutama kohe ilmumishetkest. Oli veel mõte saata fail raamatu autorile endale, millest ma lõplikult ei loobunud, aga nüüd ei saa seda enam teha.