pühapäev, november 27, 2005

Võrk ja paat

Nägin unes, kuidas panin arvutile külge korraga kaks ekraani, aga ühele ekraanile ilmusid asjad kiiremini kui teisele. Vaatasin kirjanike kodu lehekülge. Seal oli minu teksti juures pilt, mille ma ise endast foto järgi joonistasin. Lehekülje tegijad tahtsid seda asendada kunstniku tehtud joonistusega. Sellega ma polnud rahul, sest kunstnik oleks võinud teha koledama pildi ja näole ebameeldivaid esemeid taustaks panna. Foto järgi tehtud joonistuse kohta sai jälle öelda, et see pole pilt, vaid koopia pildist. Kunstnikul oli laiem valik, mida joonistada, sest ennast peeglist joonistades ei saa ka ise iga silmade asendit näha. Bristol oli oma annotatsiooni minu tekstile pikemaks kirjutanud. Ta oli toonud oma tekstis väiteid, mida mina ütlevat, pannes nendeks kõik huvitavamad kohad minu tekstist, nii et teksti ennast polnud enam põhjust lugeda.

Nägin unes, kuidas tahtsime minna merereisile ja selleks sõitsime paadi ehk praamiga sisevetel mere suunas. Vesi oli nii lai, et silmapiiril polnud kummalgi pool paati kuiva maad näha. Ootasin, et see nähtavale ilmuks, sest osad lained olid paadi servast kõrgemad. Jõudsime mere äärde välja. Oudekki hakkas ees teise paadi ehk praamiga sõitma, minna pidin kinnitama paadi nööriga sadamasilla posti külge, et ta saaks nööri järgi tagasi tulla. Panin silmuse posti külge, aga see tuli lahti. Oudekki tuli tagasi, öeldes, et ma vist ei oska, ja sidus posti külge sõlme. Kui ta jälle sõitma hakkas, sidusin sõlme, mõeldes seejärel, et nüüd sai umbsõlm, ei tea, kas selle pärast lahti ka saab. Kannatlikult sidudes peaks saama, aga mõnda sõlme polegi enam saanud. Siis ütlesin Oudekkile, et mul läks meelest, et tema juba tegi sõlme, sest mõtted läksid teisele asjale. Ütlesin seda kodus vannitoa uksel.

0 vastukaja: