laupäev, mai 20, 2006

Bioloogia tund

Nägin unes, et hoidsin käes ühte ülikooli jaoks kirjutatud mõneleheküljelist kirjalikku tööd, mille olin kirjutamise kergendamiseks teinud magistritööga sarnasel teemal. Kontrollisin sealt, kas olen kirjutanud õieti tsitaadi selle kohta, et Itaalia tahtis Etioopiast lähtudes vallutada Sudaani ja Egiptuse. See töö tundus mulle magistritööst ja bakalureusetööst parem, sest oli kokkuvõtlikum. Henn hakkas pildistama gruppi minu klassikaaslasi. Ma ei läinud pildile, sest mind ei kutsutud ja ma ei tahtnud hakata trügima. Aga selle kohta oleks võidud öelda, et ise ma läksin Hennuga koos reisile. Olime kooli kolmanda korruse koridoris ja läksime edasi bioloogia tundi. Klassi uksel küsis Martin mult, kes oli Nero. Küsisin vastu, kas ta ei tea seda. Seletasin, et see oli Rooma keiser, kes põletas Rooma maha. Lisasin, et ma ei mäleta, kas ikka tema põletas. Sander kinnitas, et põletas küll. Klassi sisse jõudes ei saanud ma kohe istuda, sest Sander, kes pidi istuma minu kõrvaltoolil, oli istunud minu toolile. Ta oli hakanud mängima pink eespool istuva Heleniga kaarte. Ütlesin Sandrile, et ta edasi istuks. Bioloogia tunnid olid kord nädalas ja täna olin siin teist korda järjest. Kõigil varasematel kordadel olin unustanud tundi tulla. Eelmine kord ei pidanud ma veel vastama, sest sain vabandada sellega, et olin varem puudunud. Tänaseks oleksin pidanud õppima, aga mulle polnud see kodus meelde tulnud. Kuna mul erinevalt teistest veel ühtegi hinnet ei olnud, siis kutsus õpetaja mind kohe tunni algul vastama. Läksin klassi ette ja hakkasin rääkima, et mul ei olnud meeles õppida. Õpetaja kirjutas mulle klassipäevikusse ühe. Ta ütles, et minu vennad küll õpivad korralikult ja kuidas ta peab neile ütlema, et ma veerandi kahe saan. Seletasin, et tegelikult ma ikka vastan, siis saan vähemalt kahe, pealegi võib ilma õppimata vastates ka vahel viie saada, sest mingid teadmised on mul ikkagi olemas. Õpetaja esitas mulle küsimuse, millised on bioloogia eeldused. Vastasin, et need on järgmised: 1) on olemas elu, 2) elu paljuneb, 3) elu lõppeb surmaga. Õpetaja ei pannud minu vastust tähele. Pidin seda kordama. Nüüd hakkas õpetaja klassi tagumisse otsa kõndima. Hakkasin teda taga ajama, nagu tahaksin teda kriidipuruga määrida. Õpetaja hakkas eest jooksma. Tegelikult määrisin kridipuruga kokku hoopis viimases pingis istuva Ivo. Õpetaja läks klassist välja, mina ja Peep tema järel. Oli näha, et õpetaja läheb teise korruse keemiaklassist direktorit kutsuma. Hakkasin koolimajast põgenema. Majast väljudes tundus mulle, et kõrvalmaja aed on kinni löödud, samuti mõlemad väravad, et õpilased ei saaks enne tundide lõppu kooli territooriumilt lahkuda. Viimane lootus oli, et saab lahkuda koolimaja tagant. Siis nägin, et pääsen ikkagi välja läbi kõrvalmaja õue, sest selle aia sisse oli pandud hoopis kiikesid, mille vahelt sai läbi minna.

0 vastukaja: