teisipäev, oktoober 24, 2006

Entsüklopeedia käsikiri

Nägin unes, et võtsime masinast raha välja, kui meid tuldi röövima. Röövlid ütlesid, et meil pole mõtet neid oma püssidest tulistada, sest röövlitel on automaadid. Olin koos hulga rahvaga klassis 111. Otsustasin, et ei hakka ruumist põgenema, sest maffia saaks mind maja pealt ikkagi kätte. Kõndisin ruumis koos ühe lühikese inimesega ringi. Siis läksin koos teise lühikese inimesega ikkagi ruumist välja. Kõndisime õpetajate toa ukse ette. Küsisin seal ühelt õpetajalt, kas siin on head õpetajat, lapsel on usuvabadust vaja, teda kiusatakse usuliselt taga.

Teises unenäos vaatasin Eesti Entsüklopeedia järgmise köite käsikirja. Selle autor oli seal kirjutanud minu klassi Liisist. Et minu ja Liisi mõlema initsiaalid olid SR, siis oli autor eristamiseks lühendanud Liisi nime SLR, kuigi tema nimes L-tähte ei olnud. Eeskujuks oli Tallinna Ülikooli lühend TLÜ. Tahtsin selle köite registrist vaadata, kas köites esineb rohkem minu või Liisi nime. Aga ma ei leidnud registrist kumbagi nime. Lisaks oli seal erinevate tähtedega algavaid märksõnu segamini. Selgus, et kolme esitähte on käsitletud võrdsetena. Segadus suurenes veelgi, kui vaadata ka sõna teist tähte. Autor oli öelnud, et ta ei saanud registrit lõplikul kujul valmis ja toimetaja peab selle korda tegema. See oli renessansi eriköide. Sellise köite koostamine näitas, mida entsüklopeedia toimetuses tähtsustatakse. Humanismi sai renessansiga ühte köitesse panna, aga keskaja köidet ei olnud üldse kavas. Siis ilmus juba renessansi köitest järgmine köide. Selle alguses oli register, kuhu oli pandud renessansi köite registrist välja ununenud märksõnu, kuid neid nimesid ei leidnud ma ka sealt. Lisaks oli mõne sõna puhul ikka veel tähestiku järjekorraga eksitud.

0 vastukaja: