neljapäev, detsember 14, 2006

Üks reegel

Unenägude hulk ei sõltu magatud aja pikkusest. Täna magasin eilsest kauem, aga und nägin vähem.

Ühes unenäos panin kiirmaleturniiril mängu alustamiseks vastase kella käima. Ta teatas mulle, et tegin seda liiga vara. Pealegi pidi hoopis tema minu kella käima panema, sest minul olid mustad. Kella vaadates nägin, et suurt lugu sellest ei ole, sest kellal puuduvad mõlemad nooled. Vastane pakkus mulle viiki. Kohe ma seda vastu ei võtnud, sest ilma ühtegi käiku sooritamata viiki leppimise eest võidakse mõlemale kaotus anda. Aga kuna viik oleks võinud mind päästa valeliigutusega seotud probleemidest, siis ütlesin, et kui mõned käigud on tehtud, olen viigiga nõus. Pealegi pidasin vastast endast tugevamaks. Aga mängima hakates nägin, et vastane ei olegi Erik, vaid siilipeaga tüdruk. Ja ta pidi olema veel päris noor, sest tal oli oktoobrilapse või pioneeri märk. Mäng läks edasi ja uut viigipakkumist ei tulnud. Ma ei olnud kindel, kas ma üldse teen viigi, kui saan parema seisu. Pealegi kui käike on tehtud juba palju, siis ei saa rääkida enam mõne käigu järel viiki leppimise lubadusest. Mul läks siiski asi kriitiliseks, sest mängisime laual, millel puudusid nähtavad ruudud. Nii lõi vastane järjest minu nuppe, aga ma ei saanud kontrollida, kas ta tegi seda valekäikudega või reeglitejärgsetega. Lõpuks ütlesin, et ma ei pea niimoodi mängima. See oli vastase elus tõenäoliselt ainuke kord, kus ta viigi kätte sai.

Teises unenäos läksin ühte võõrasse majja, kus suures ruumis malet mängiti. Ühel laual oli ühe mängija kuningas torus, tema vastane pani toru suu ette ümmarguse saiaviilu, mis tähendas matti. See tegi meile nalja. Ruumis peeti pidu. Mõtlesin, et mul on oluline sellistel pidudel osaleda, et ma sarnaseid pidusid hiljem unes ka näeks. Rei ütles mulle, et Andres R. tahab minuga "kaabitsat teha". Rei seletas, et see tähendab eluaegse matši mängimist, mille puhul jäetakse alati meelde matši seis. Ma ei olnud nõus. Mõne aja pärast hakkas mõte mulle natuke vastuvõetavam tunduma. Ütlesin, et ma ei tulnud alguses üldse selle peale, et selline matš ei pea tingimata käima raha peale. Hakkasin kaaluma, kas ei peaks tegema ettepanekut 100-partiilise matši mängimiseks. Siis mõtlesin, et kui üks osutub selgelt tugevamaks, oleks see liiga pikk. Järgmiseks kaalusin matši, mis lõppeks siis, kui punktide vahe kasvab 10-le.

0 vastukaja: