teisipäev, jaanuar 23, 2007

Liivakast

Nägin unes, et jõudis lõpule Iraagi vallutamine. Seoses sellega näidati televiisoris uuesti kunstilist filmi, mis oli enne selle sõja puhkemist mõista andnud, et seal piirkonnas on nii halvad inimesed, et seal võib sõda tulla. Lamasin oma voodis, teine voodi oli Iraak. Iraagile tõmmati kardin ette, et ei oleks näha, et seal sõda jätkub. Tundus, et eesmärk on maa tühjaks tappa, milleks ta valati mingi kemikaaliga üle. Aga siis hakkas paistma, et seal voodis on ainult üks inimene ja see on voodi suurune. Ta kaebas, et see on väljakannatamatu, kuidas teda sunnitakse 15 tundi järjest lamama. Mõtlesin, et minu jaoks selline aeg küll liiga pikk ei oleks. Väljaarvatud ehk siis, kui peab lamama kellegi teise käsul. Teises voodis lamav laps läks ema juurde ja pahandas temaga selle eest, et ema oli ameeriklaste soovil voodisse viiva gaasitoru kinni keeranud. Ema pahandas vastu, et laps oli gaasi uuesti lahti keeranud. Mina ütlesin, et laps tegi õieti.

Teises unenäos mõtlesin, mida väiksele paberile kirjutada. Mõõtsin ära, et kõik soovitu sinna ei mahu, seega tuleb osa järgmisele leheküljele edasi tõsta. Olin koos väikse tüdrukuga liivakastis ja hakkasin sinna kavandatud kindlust ehitama. Olin kavandanud, et ehitan selle liivakasti serva, aga muutsin plaane, ehitades liivakasti keskele ja esialgu mõeldust suuremalt. Liivakasti keskel oli liiv pehme, sest tüdruk oli seal päev varem kaevanud. Liiv oli segatud rosinatega. Ütlesin, et huvitav, kas lapsed hakkavad liiva seest rosinaid sööma. Ma ei teadnud, et nad kunagi seda teinud oleksid. See liivakast oli Saaremaa. Siin oleks pidanud olema kollane liiv. Aga hakkas tulema valget liiva nagu Hiiumaal. Liiv läks üle killustikukivideks. Võibolla olid need siia toonud halvad poisid, et mind nendega loopida. Võibolla saatsid mulle selle tüdruku nime all kirju hoopis need poisid. Ehitasin nii kõrge kindluse, et tüdruk mahtus selle sisse kaevatud uksest sisse kõndima. Ta hakkaski seda tegema, aga mulle see ei meeldinud, sest nii võis ta kindluse kokkuvarisedes liiva alla jääda. Liivakasti majapoolsest servast hakkasin välja kaevama punast liiva. Ütlesin, et ma tean, miks see punane on - vihmavesi on sinna uhtunud maja seina küljest punast värvi.

0 vastukaja: