kolmapäev, jaanuar 17, 2007

Matemaatikat

Seistes ristmikul, saan ma kõndida 50 sammu edasi ehk +50 sammu. Saan ka kõndida 50 sammu tagasi ehk -50 sammu. Samuti saan ma kõndida 50 sammu kõrvale. Aga millegipärast ei ole lepitud kokku ühtegi märki, millega seda tähistada. Koolis öeldaks, et siis liigun ma teise telje suhtes. Ometi on sõnad "edasi", "tagasi" ja "kõrvale" seotud kõik ühe ja sama teljega. Ja kui ma ei tea teede nimesid, siis ma ei saa nagunii öelda, milline see teine telg oleks.

Tasu ehk palk on see, mida inimesele teo või töö eest antakse. Kui keegi avaldab raamatu, ei pruugi ta selle eest saada muud tasu peale kommentaaride. Nii et kui keegi avaldab kaks raamatut, millest ühe kohta ilmub üks mahategev arvustus ja teise kohta kaks mahategevat arvustust, siis võib öelda, et selle autori palk on suurenenud kaks korda.

0 vastukaja: