reede, märts 02, 2007

"Kalevipoeg" ja pätid

Olin õppinud "Kalevipojast" värskelt pähe 40-realise lõigu. Pätid naersid minu teo üle. Üks pätt ütles, et nüüd on teada, kellest eemale hoida. Sõtkusin teda selle eest jalgadega.

Olin isa ja Klausiga ühe augu ääres. Oli oht, et libiseme auku sisse, aga suutsime sealt siiski eemale kõndida. Tänaval oli ka võõraid inimesi. Vaatasin üle õla, milline on minu selja taga kõndiv tüdruk. Kodus vaatasin "Karupoeg Puhhi" uuemat trükki. Seni olid mulle rohkem meeldinud vana trüki pildid, kuid nüüd leidsin, et uue paksude joontega pildid on võibolla isegi paremad, ainult et ma polnud nendega varem harjunud. Sain tagasi ajaloo kontrolltöö. Mul oli mõne selle osa eest hindeid alla võetud. Olin kirjutanud, et merevaigu teke jätkus ka Balti klindil. Õpetaja oli sõna "ka" veaks lugenud, nagu oleks Balti klint ja Põhja-Eesti pank üks ja seesama. Mulle tundus siiski, et ma olen lugenud, et neid on vahel eristatud, kuigi Põhja-Eesti pank on ühtlasi Balti klindi alaosa. Seega olid väiksemad hoopis õpetaja teadmised. Mõtlesin, et kui mul veel hinnet alla võtma hakatakse, siis ütlen, et ma ei pea üldse teist korda koolis käima. Isa toa laua taga istus üks noor naine. Tema kirjutas oma pabereid, mina hakkasin tema kõrval enda omi kirjutama. See naine oli jurist. Olin millalgi kuulnud, et kedagi iseloomustati, et ta kirjutab nii palju nagu jurist. Naine rääkis, et karjääri nimel abiellus ta vana meesõpetajaga. Mulle tundus, et naine valetab. Järgmiseks olin väikse köögi lahtisel aknal. Hoidsin kätega aknalauast kinni ja jalad olid peast kõrgemal õhus. Sain aru, et see on unenägu, aga kartsin, et olen läbi une päriselt akna juurde kõndinud ja kukun nüüd alla. Püüdsin teha kõik, et seda ei juhtuks. Märkasin, et minu jalgadest hoiab kinni keegi, kes tahab mind nähtavasti alla visata. Mõtlesin, et tema plaanide muutmiseks pean ma ütlema midagi ootamatut. Näiteks, et ma tapan ta ära. Aga see võiks teda just vihale ajada. Või öelda, et tema asemel tõukaks ma kinnihoitava alla. Aga see oleks olnud vale, sest seda ma poleks teinud.

0 vastukaja: