laupäev, märts 24, 2007

Olin väsinud

Olin olnud laagris. T. Tulviste küsis, kas sinna pidi madratsi ise kaasa võtma. Ütlesin, et ma ei võtnud, sest olin kaks korda varem juba laagris olnud ja teadsin, et madratsid on seal olemas. Aga linad pidi küll kaasa võtma. Mulle öeldi, et ma olen kogu aeg ainult Tartus. Vastasin, et kahe viimase päeva jooksul olen ma olnud neljas asulas - Tartus, laagris, Peedul ja Paides. Läksin ühe suure hoone uksele. U. Tõnisson rääkis seal, et Nõukogude ajal oli Ehlvest ükskord esinenud kõnega, kus rääkis sellistest asjadest nagu inflatsioon malelaual. Jutt kõlas riigivastaselt, sest Nõukogude Liidus püüti raha inflatsiooni varjata. Kommentaariks ütlesin, et ma ei mäleta, mida males inflatsioon tähendab. Seal võiks rääkida vastupidisest, sest kui nuppe jääb laual vähemaks, siis üksiku nupu väärtus tõuseb. Samuti suureneb etturi väärtus sedamööda, kuidas ta viimasele reale lähemale jõuab. Selgus, et mul oli selles majas pooleli maailmameistrivõistluste turniiri mängimine. Aga ma olin väga unine ja hakkasin pikali kukkuma. Ütlesin maas istudes, et ma pean vist turniiri pooleli jätma. Läksin siiski mängima. Kellad olid katki ja tervet oli raske leida. Jätsin selle otsimise teiste hooleks. Minu vastaseks olev koolipoiss pani kella juba enne käima kui ta endale kõik nupud peale oli pannud. Seetõttu panin kella uuesti seisma. Üks poiss rääkis, et tema klassis on enamus õpilasi perekonnanime muutnud. Vastasin, et aeg on selline. Minu klassis oli ainult ühel õpilasel isa surnud ja teisel ei elanud temaga koos, teistel oli kõigil isa olemas.

Olime ühes suures majas, kuigi see oli võibolla ühekorruseline. Kuna meile oli esinenud Bruno Saul, siis vaatasin, mis tema kohta entsüklopeedias on kirjutatud. Seal oli juttu tema mingist aastast alanud muusikalisest tegevusest, samuti äritegevusest. Ütlesin, et kõik ENSV juhid said suured varandused kätte ja võivad nüüd äri ajada. Läksin välja vee äärde. Seal olid kaldale tulnud vesirotid ja vesilikud. Vesirott oli selline rott, kes kõndis mööda veepinda. Vesilik oli üks ussike, ja neid oli seal palju. Enne veepiirile minekut tuli need loomad vette tagasi tõrjuda. Rääkisin, et kirjutasin kunagi luuletuse, kus olid read:

Jõuluajal kõlas jõumees
Bruno Sauli aulalaul.

ja nüüd sain teada, et Saul päriselt ka laulab. Kadri sosistas, et Saul kuulab pealt. Vastasin, et ma midagi hullu ei öelnud. Pealegi ma ei näinud kuskil Sauli. Vesirotid hakkasid jälle kaldale tungima, mistõttu meil tuli põgeneda. Põgenesin käpuli, ja mul oli raske liikuda. Majas ütles Pille midagi Kärneri kohta. Algul arvasin, et ta tahab sellega öelda, et Kärner on minu laual olevate malepaberite hulgas märganud minu ja Kärneri vahelise partii protokolli. Aga siis sain aru, et Pille tahtis öelda, et teise laua peal on Kärneri enda malepaberid. Hakkasin oma pabereid kokku panema, et Kärner neid ei näeks.

0 vastukaja: