reede, aprill 06, 2007

Plaan

Ühel naisel oli kole karvane nägu. Mõnel fotol oli karvu vähem, hilisematel kasvasid need tagasi. See naine oli Nõukogude ajal olnud kommunist. Ta oli sees juba Eesti-aegses entsüklopeedias, kus teda näidati ühe kala sõbrana. Selle kala sõbraks oli ta jäänud ka hilisematel aegadel. Minu vennad hakkasid seda kala sööma. See oli ohtlik, sest nii tekkis võimalus, et nad teevad kalale lõpu peale.

Mõtlesin, et ma kirjutan doktoritöö sellisel teemal, et ma saaks palju raamatuid lugeda. Kirjutan selle sarja "Maailm ja mõnda" kohta, sest selle raamatud on kodus olemas ja neid ei pea minema lugema raamatukokku. Loeksin kogu sarja läbi. Jälgiksin selle raamatute ideoloogiat, muuhulgas seda, kuidas suhtuti Eesti Nõukogude Liitu kuulumisse. Lahutaksin raamatute eesti keeles ilmumise aastatest nende autorite sünniaastad. Teeksin statistikat selle kohta, mitu fotot raamatus on. Fotode hulka loeksin ka kaanepildid. Mõnel eksemplaril on ümbrispaber ära tulnud, aga sama foto on trükitud ka selle alla jäänud kaanepinnale. Ma ei teadnud veel, mida võtta uurimistöö peaeesmärgiks. Natuke riskantne oli see, et kõiki sarja raamatuid siiski kodus ei olnud ja ei teadnud, kui palju võib sarjas veel raamatuid ilmunud olla. Nii ei olnud kindel, kas ma jõuan ikka kõik läbi.

0 vastukaja: