kolmapäev, august 15, 2007

Raske seisund

Jaan Ehlvest tõi oma raamatus ühe partii kommentaarides näite sellest, millised mõtted suurmeistril mängu ajal peas liiguvad sellist tüüpi partiis, milles esinevates seisudes tuleb variantide arvestamise asemel kaalutleda. Lugesin kommentaare malelauda kasutamata. Ehlvest kirjutas, et selles avanguvariandis hoiab musta kuningatiivale vangerdatud kuningas positsiooni, sama moodi nagu ühes teises avangus liputiivale vangerdatud kuningas. Kuninga tegevuse tõttu on musta viguritel kuningatiival kitsas. Mul oli pooleli jäänud üks lõppmängu jõudnud partii. Nüüd tahtsin seda lõpetada, aga õiget seisu oli raske meeles hoida ja lauale kippus tekkima ettur, mida ei oleks pidanud üldse peal olema. Meenutasin, et selles mängus olin mänginud korralikult, kuid päris lõpus kiirustamise tõttu kaotasin. Praegu oli mul malega väga raske tegeleda, seetõttu hakkasin aju tegevuses hoidmiseks hoopis sõnalist teksti ümber kirjutama, aga selle jälgimine oli ka praegu väga raske. Vaatasime mitme inimesega arvutist filmi. Tavaliselt vaatasingi filme arvutist ja mitme inimesega. Nii et vahel ma siiski vaatasin filme, kuigi ei teinud seda eriti palju. Üks väike poiss tahtis veel malet mängida. Üks suur tüdruk ütles teisele suurele tüdrukule, et see poiss mängib malet vist selle teise tüdruku pärast. Selline jutt näitas, et nad ei saa mängu mõttest üldse aru. Selle tüdrukuga tuttav olemise märgiks pidin alla laadima ühe arvutiprogrammi, aga see oli nii suur, et ei mahtunud arvutisse ära. Maale lähenes üks taevakeha. Õpetaja ütles, et see ei ole meteoor, vaid komeet. See pidi Maale väga lähedale jõudma, aga veel ei teatud, kas kokkupõrge toimub. Rääkisin, et tuleks koostada tabel, kuidas erinevad viljad selle komeedi lähedaloleku ajal kasvavad. Meikar vastas mulle e-mailiga, et seda ei saa teha, sest see on liiga kitsas küsimus, tuleb tegeleda laiemate küsimustega nagu uute bussiliinide rajamine. Ta lisas, et tema vastab mulle, aga presidendil ei oleks aega vastata. Kirja lugemise ajal hakkas mulle endale ka tunduma, et küsimus on liiga kitsas. Aga pärast kirja lõpetamist tuli mulle meelde, et teadus tegelebki pisiasjadega. Ütlesin isale, et Meikari suhtumine meenutab kolkapoliitiku oma. Isa vastas, et Välis-Eesti oligi algul kolgas.

0 vastukaja: