reede, august 24, 2007

Unenäod eksamitest

Oli inglise keele tund. Tegime harjutust, kus tuli üksikuid lauseid eesti keelest inglise keelde tõlkida. Ariel jäi ühe sõna juures peatuma. Õpetaja tuli minu laua kõrvale. Arvatavasti ta küll ei tahtnud sellega öelda, et mina Arieli aitaksin, aga ma pakkusin ikkagi, et otsitav sõna on "disturb". Õpetaja ütles, et see on õige. Tuli minu kord lause tõlkida. Hakkasin tõlkima, aga üks lause jäi vist vahele. Vahelejäänud lauset ma tõlkida ei tahtnud, sest see sisaldas sellist sõna, mida mulle ei meeldi suhu võtta. Õpetaja rääkis lõpueksamiks valmistumisest. Arvasin, et mina lõpueksamit ei tee, sest ma käin keskkoolis juba teist korda. Õpetaja ütles, et kõigil lõpueksam esimesel katsel ei õnnestunud. Sander rääkis, et praegu õpime 12. klassi õpikust, aga kodus tegeleb ta ikka veel 4. klassi õpiku omandamisega. Ta ütles, et õpib inglise keelt selleks, et avastada rohkem programmeerimisvigu. Õpetajalt küsiti, et ta nimetaks mõne programmeerimisvea. Õpetaja vastas, et ta ühtegi konkreetset ei oska nimetada. Pärast tunni lõppu vaatasin fuajees stendilt lõpueksami hindeid. Need paistsid olevat selle aasta hinded, kui ma esimest korda keskkooli lõpetasin. Paljud õpilased olid jätnud eksamile kohale ilmumata.

Vaatasin arvutimängu, mida vennad olid mänginud. See oli raske mäng, paistis, et seal lõppu välja ei jõua. Siis hakkasin algusest peale. Kõik oli nüüd väga kerge. Selgus, et varem oli Toomas mängule kõrgema raskusastme peale pannud. Mäng oli ajalooteemaline. Tegeleti ülikooli ajaloo sisseastumiseksami ettevalmistamisega. Läheneva eksami kohta olid välja antud materjalid, kus oli ära toodud eksamikomisjoni liikmete näopildid. Neid oli palju. Mõnel pildil oli kogu aeg üks nägu, mõnel pildil need kiiresti vahetusid, sest kõik ei mahtunud korraga ära. Ühel fotol oli voodi, milles oli kaks inimest. Foto kõrvale oli kirjutatud, et kes tahab inglise keelt selgeks saada, see peab palja naisega magama. Võibolla ma lugesin valesti ja oli kirjutatud hoopis riides naisega. See sõltus sellest, kas peeti vajalikuks kehaosade või riideesemete nimetuste selgeksõppimist. Ajaloo eksamit ma uuesti tegema minna ei tahtnud, aga eelmisel aastal olin proovi pärast teinud uuesti füüsika sisseastumiseksami. Küsisin Kristerilt, kes oli ka seal olnud, mitu punkti ma eelmine aasta sain, ma ei vaadanudki tol korral tulemust järgi. Krister ei teadnud. Oletasin mõttes, et sain 2,5 punkti 6 võimalikust. Olime ruumis, kus varsti pidi algama eksam. Märkasin, et üks mees on pikali kukkunud ja tema kõrval kükitab nuttev tüdruk. Algul arvasin, et mees on surnud, aga kui nägin, et ta liigutab, siis ütlesin, et tal on langetõve hoog. Mulle vastati, et langetõbi on palju tõsisem haigus kui ma arvan. Teine tüdruk läks mehe juurde ja proovis ta pead paremasse asendisse panna, aga tal oli sellega raskusi. Läksin minema, aga ukse taga mõtlesin, et kui see mees nüüd sureb, siis see on minu süü.

0 vastukaja: