pühapäev, oktoober 07, 2007

Kuningas ja abilise nina

Üks kuningas ütleb oma abilisele, et selle nina on nagu porgand. Abiline võtab endal nina peast ja vaatab, et tõesti nagu porgand - punane ja pealsetega. Ta puhastab nina puhta taskurätiga ja seejärel maitseb. Maitse on ka nagu porgandil.
"Anna mulle ka!" ütleb kuningas.
Abiline teab, et kuningale vastu ei vaielda. Just seetõttu annab ta oma nina kuninga kätte vastumeelselt - ta teab, et ta ei tohi kuningal takistada kogu nina ärasöömist. Abiline tahaks nina külge tagasi panna, sest sellega saab nuusutada ja et tema kohta on öeldud tähtis nina. Kui tal enam nina ei ole, ei ütle keegi nii.
Kuningas sööbki kogu punase osa ära, aga pealsed annab tagasi. Abiline paneb need endale külge, vaatab peeglisse ja ütleb:
"Nüüd ei ole mul enam nina, vaid ainult ninakarvad."
"Mis sa kaebad, sa said ju ise ka ühe suutäie!" ütleb kuningas.
"Oleks ma selle suutäie alla neelamata jätnud, oleks mul praegu vähemalt tükike punast nina alles," ütleb abiline
"Siis oleksin ma selle ise ära söönud," ütleb kuningas.
Abiline mõtleb, et tegelikult saab ta sellest ise ka aru. Ta hakkab isegi imestama, et kuningas pealseid ära ei söönud. Et oleks kindel, et kuningas neid sööma ei hakka, ütleb abiline:
"Pealsed on vist mürgised."
"Siis tuleb neid kõigepealt toidumaitsja peal katsetada," vastab kuningas.
Abiline hakkab kahetsema, et nüüd ta pani ju ise kuningale pealsete söömise mõtte pähe. Aga ta katsub olukorda veel päästa, öeldes:
"See on vist väga pikaajalise toimega mürk, muidu oleksin ma juba ise surnud. Mida pikaajalisem toime, seda piinarikkam."
"Kas see tähendab, et need on vähkitekitavad?" küsib kuningas
"Väga võimalik," vastab abiline.
"Siis viska need minema, et nad organismi ei rikuks!" ütleb kuningas.
Abiline hakkab nutma, aga teeb, mis kästud.
Jõuludeks kingib kuningas abilisele uue porgandi - ilma pealseteta.

0 vastukaja: