neljapäev, oktoober 18, 2007

Putini lindistused

Suusatasin Tartu maratonil. Suusatajad olid rajal tihedalt. Sõitsin kogu aeg sama inimese taga. See oli justkui temaga koos sõitmine. Aga kohe, kui natuke vaba ruumi tekkis, läksin tast mööda ja hakkasin ka teistest mööduma. Raja ääres seisis Rei, kes ütles mulle midagi. Sõitsin edasi sõnadest täpselt aru saamata. Võibolla ta ütles, et mind on juba rajalt kõrvaldatud. See oleks võinud tähendada, et on otsustatud, et minu sõit ei lähe arvesse, sest minu suusad on läinud üle raja piirjoone. Aga ta võis ka midagi muud öelda. Sõitjate vahed jäid järjest hõredamaks ja möödusin järjest uutest sõitjatest. Olin juba enamusest ees.

Mängisime malet. Väljade piirjooned olid ähmased. Käisin lipuga, et ähvardada vastase kuningat. Vastane lõi mu lipu maha. Ütlesin, et ta ei saanud lippu lüia, sest ma ei käinud sellega mitte f4, vaid e4. Mõlemad jäid oma seisukoha juurde. Vastane hakkas märatsema ja arhiivimaterjale hävitama. Teine inimene hakkas selle peale tema kohta käivaid arhiivimaterjale hävitama. Kolmas hakkas peaga vastu lage hüppama, öeldes, et ta tahab ennast hävitada. Neljas püüdis kõiki lepitada. Vaatasin uuesti olukorra üle, et näha, kas ma pole eksinud. Vastane oli öelnud, et aknaluugid olid lahti, mina, et need olid kinni. Nägin, et õigus oli rohkem minul, sest kuigi luugid ei olnud maksimaalselt kinni, varjasid nad siiski valgust. Pikka aega hakkasid vastane ja tema toetaja mind iga kord mõnitama, kui nad mind nägid. Lootsin siiski, et kunagi tuleb leppimine. Võitnud oli Putin. Ta oli teinud Saksamaa peaministriga peetud läbirääkimiste kohta lindistused. Nüüd kuulas ta mõlemad lindid üle. Nendelt oleks selgunud, kellel oli õigus, aga just selle koha jättis ta kuulamata. Kahtlustasin, et seda kohta ta kuulab alles kodus sellepärast, et siin võivad olla pealtkuulamisaparaadid, millega saaks tõestada, et Putinil ei olnud õigus. Aga kui lindistuste muu osa sai kuulatud, laulis Putin laulu Venemaa võidust. Mõtlesin selle üle, miks Venemaa panustab just malele, kui mõnel teisel spordialal on suuremad auhinnarahad.

0 vastukaja: