esmaspäev, november 19, 2007

Ajalehed ja valgusesüst

Lugesin laagris ajalehti. "Postimehe" esiküljel oli avaliku arvamuse uuring, mille järgi enne lähenevaid valimisi oli kõige populaarsemaks parteiks muutunud sotsiaaldemokraatide oma Reformierakonna asemel. See tuli sellest, et Reformierakonna vastu oli viimasel ajal esitatud süüdistusi. Isamaliit polnud esikohale tõusnud vist eelmise valitsuse mäletamise tõttu, aga võimalik oli ka tema tõus. Kui "Postimees" oli loetud, võtsin "Eesti Päevalehe". Lugesin sealt pealkirju. Kui mitu lehekülge oli juba läbi lehitsetud, tundsin ära varem nähtud ema ja lapse foto. Tuli välja, et see oli eelmise päeva number, mida ma olin juba eelmisel päeval lugenud. "Postimeest" olin lugenud küll sama päeva numbrit. Räägiti, et Päikesesüsteemi saabub varsti suurem kogus kaugemalt pärinevat valgust. Küsisin, kas see tuleb kõik korraga. Isa vastas, et kui see kõik korraga tuleks, ei saaks seda pikema aja jooksul kasutada. Mina ütlesin, et saaks küll. Mul võis õigus olla, sest kui Päike oleks energia lisandumise mõjul paisunud, oleks sellel pikaajalised tagajärjed. Ütlesin, et valgusel on ka hobujõud. Pille vaidles vastu, et hobujõududes mõõdetakse seda, kui suurt koormat hobune vedada jõuab. Tegelikult oli õigus minul, sest hobujõududes sai mõõta ka seda, kuidas päikesepatareiga elektrimootor traktorit vedada jõuab.

0 vastukaja: