laupäev, november 17, 2007

Kolmelt ajaleheveerult

Olin saatnud ajalehele "Sirp" avaldamiseks ühe jutu. Sellest avaldati lühike katkend. Katkendi lõpul ütlesin, et mulle anti riiklik ülesanne uurida jahuteri. Katkendi juurde oli pandud foto, millel kujutati läbilõiget sellest jutust. See nägi välja umbes nagu sült. Minu kohta oli kirjutatud uudis, et ma sain ühel maleturniiril neljanda koha. Minu kohta käivast paremale oli paigutatud uudis, et male muutub kultuuriininimeste hulgas järjest populaarsemaks. Vasakule oli paigutatud uudis, et kirjanik Ehlvest sai enne surma males meistrikandidaadiks. Seega ei vastanud tõele varem kuuldud arvamus, et malet ta eriti ei oska. Kirjanike malematšide võistkondi on komplekteeritud selliste eksiarvamuste põhjal. Et mina ei ole enam võistkonda pääsenud, seletub uudisega male populaarsuse kasvust. Minu meelest võiks välkmalematšide asemel pidada kolmepäevaseid pika male matše, sest seal mul läheks paremini. On väidetud, et avanguteooria tundmine on tähtsam pikas kui välkmales. Aga minuga on nii, et varianti tundmata võin välkmales kohe kaotuse saada, aga pikas males jõuan alati mingi plaani välja mõelda. Võibolla avaldati minu jutu katkend "Sirbis" selle headuse näitamise asemel hoopis selleks, et näidata, et hästi male mängimise jaoks on mul liiga sisutu mõtlemine.

Olin saanud Helinalt kirja ja sellele Tallinna suunas vastuse teele saatnud. Nüüd märkasin, et Helina saadetud ümbrik on tulnud hoopis Ameerikast. See oli viimase aja jooksul juba mitmes välisriik, kus ta viibis. Lootsin, et ta Ameerikasse elama ei jää. Helina oli kirjutanud, et ta tunneb ennast halvasti. Mina tundsin ennast ka halvasti ja lamasin voodis.

0 vastukaja: