esmaspäev, november 12, 2007

Käsikirjadest ja kirjutamata raamatust

Sulev Vahtre juubelile oli kogunenud palju rahvast. Kohe ürituse algul hakkasid rääkima Ruutsoo ja üks teine punane ajaloolane. Juhtisin tähelepanu sellele, et nende sõnavõtud olid ette nähtud alles ürituse teisel poolel. Aga ütlesin, et need pooled võidakse ära vahetada. Siis pidi tulema president kõigi kätt suruma. Kartsin, et saan tema käest pahandada, et ma lärmi tõstsin. Saalist mindi istuma järgmisele väljakule. Lahkusin varsti ka sealt. Tänaval nägin kirjanikke Tuulikuid. Kuulsin, kuidas üks neist ütles teisele, et ma tegin teisest neist raamatu autori. Ma olin nimelt andnud lugeda oma avaldamata raamatu käsikirja, mis koosnes osalt unenägudest ja ühes seal sisalduvas unenäos oli selle raamatu autor üks Tuulikutest.

Kirjutasin Helina võrguleheküljel oma nime tühja lahtrisse. Ma ei olnud kindel, mis sellega kaasneb, võibolla sai Helina nüüd teada minu postkasti parooli. Kohe tuli Helinalt e-mail. Ta kirjutas, et romaani kirjutamiseks ei saa ma üksi materjali kokku, seetõttu peaksin ma seda koguma kellegagi koos. Ma ei teadnud, miks ma peaks romaani kirjutama hakkama, kui mul oli praegugi avaldamata raamatuid. Aga Helinaga koos kirjutada oleks võinud. Mina oleksin kirjutanud jutustaja osa. Helina lõpetas kirja sõnadega, et Isamaliidu liikmed juba koostavad raamatut. Sellest ei osanud ma muud järeldada, kui et Helina Isamaliiduga seotud ei ole. Lugesin materjale, kus oli öeldud, et pärast Stalini surma kutsus Nõukogude võim kokku ainult ühe Stalini pärandile pühendatud konverentsi. Nõukogude võim oli korduvalt kirjanikke arreteerinud, sealhulgas isa ja isegi kommunist Rimmeli. Rimmel kirjutas nähtavasti sellepärast Leninit ülistavaid luuletusi, et pidas Leninit paremaks kui tema järeltulijaid. Aga kui Oudekki kirjutas, et ilma Oktoobrirevolutsioonita poleks Eesti iseseisvunud, siis ta eksis, arvestades sellega, milline hoiak oli Eesti poliitikutel juba septembris ja augustis, tegelikult juba veebruaris. Läksin trepist alla. Seal toimusid valimised. Hääle andmiseks pidid hääletajad kirjutama partei nime suurele paberilehele eelmiste hääletajate kirjutatu alla. Vaatasin üle õla, et Ann ja Kadri hääletasid mõlemad Iseseisvuspartei poolt. Üks oli juba hääletanud ja üks hääletas minu nähes. Iseseisvusparteile andsid nad hääle hoolimata sellest, et Tõnu ja Henn suhtuvad sellesse parteisse halvasti. Mõtlesin ka Iseseisvuspartei poolt hääletada. Üks Iseseisvusparteisse kuuluv poiss ajas seal parajasti kellegagi juttu.

0 vastukaja: