reede, november 16, 2007

Skandaali tekitamine

Suures toas paberivirnas olid mulle saadetud postkaardid. Need oli saatnud kas Helina või üks tema sarnane isik, kelle ma võisin temaga segi ajada. Mul oli mobiiltelefon. Helistasin sellega ühele neist kahest isikust, tõenäolisemalt Helinale. Ta ei võtnud vastu. Seda kõnet võtta proovisin kella kolme-nelja paiku päeval. Järgmise katse tegin kell kümme õhtul. Aga ikka ei võetud vastu. Veel hilisemal kellaajal ma ei pidanud enam viisakaks helistada.

Kirjutasin õhtul lauapaberile loo sellest, kuidas peaks Armeenia Venemaad kohtlema, et saada tagasi Mägi-Karabahhi. Olin uhke, et kirjutasin terve ajaleheartikli pikkuselt. Aga lool oli reaalsusega vähe ühist, sest Mägi-Karabahh oli juba Armeenia käes, selle kuuluvus oli rohkem Armeenia-Aserbaidžaani kui Armeenia-Vene suhete küsimus ja Venemaa oli sõjas toetanud vist rohkem Armeeniat. Aga hommikul pimedas toas kuulsin, et neli teises voodis lamavat venelast on minu juttu lugedes vihale läinud. Segasin neile vahele, selgitades, et tegin ainult nalja. Hakkasime vaidlema eesti ja vene keeles. Üks venelane torkas mulle sõrmed silmanurkadesse. Küsisin talt, kas talle ei ole ema õpetanud, et nii ei tehta, minu ema mulle küll on õpetanud. Ta avaldas imestust, et mind kasvatas ema, teda kasvatas küll isa. Vastasin, et mind kasvatasid nii ema kui ka isa. Oma paberile kirjutatud jutus soovitatud abinõusid pidasin ise ka ebainimlikeks ja hakkasin kartma, et jutt võib põhjustada ülemaailmse skandaali. Läksin laua juurde. Kui nägin, et venelased on jutu ülemise poole ära kustutanud, siis kustutasin ise ka selle alumise poole. Ütlesin, et mul ei olegi vaja, et kõike minu kirjutatut loetaks, mul on kaustikutes palju selliseid asju, mida ma kellelegi lugeda pole andnud, kui just keegi ise salaja lugemas pole käinud. Läksin kööki. Sinna tuli ema, kes sikutas mind juustest, nähtavasti teadmata, et ma olen venelastega juba ära leppinud. Sikutasin ema juukseid vastu. Ema ütles süüdistava häälega, et ta rääkis Kõdu-Lõhmusega. Vastasin venitatud häälega, et mind see ei huvita. Ma ei teadnud, kes on Kõdu-Lõhmus, aga kartsin, et nimetatud isik on emale Helina kohta midagi halba rääkinud, mida mina veel ei tea.

0 vastukaja: