neljapäev, jaanuar 31, 2008

Nätsuga määrimine

Ostsin postkontorist ümbriku. Kohe ma seda kasti ei lasknud, sest tegin selle suust võetud nätsuga kokku. Aga kui näts natuke kuivanud oli, siis lasin. Edasi mõtlesin, et vist piisavalt kuiv siiski ei olnud, nüüd kleepusid postkastis mitu kirja omavahel kokku. Lamasin kodus oma voodis ja karjusin, kui kurb see on, mis juhtus. Mind kuulas teises voodis lamav Helina. Tuppa puhus tugev tuul, seetõttu läksin panin akna kinni. Seejärel läksin pooleldi tuigerdades ja pooleldi tantsides kööki, et sulgeda ka sealne aken. Aga see oligi kinni. Kööki tuli ka ema. Kuna tuli oli kustus, siis palusin tal mitte ehmatada. Tegelikult ma oleks võinud ise ka ehmatada. Läksin käpuli tuppa. Ema palus mul rahuneda. Jäingi liikumatuks.

Kui Teises maailmasõjas sakslased Eestist välja löödi, toodi siia rongidega Nõukogude Liidust palju varustust. Kui Eesti oleks sõdinud üksi, ei olekski kuskilt uut varustust võtta olnud. Eestisse tuli tagasi ka Keres. Ta ei saanud asuda elama oma senisesse koju, sest see oli läinud vahepeal uute omanike kätte. Uurijate tähelepanu olid äratanud Kerese tolleaegsed suhted ühe naisega, sest nad hoolitsesid koos laste eest. Asi oli selles, et Keres töötas malelasteaia juhatajana ja võttis selle naise sinna abilisena tööle. Sain Sergolt elektroonilise teate, et ta tahab minuga veebruaris malet mängida. Mõtlesin sellele vastata, et veebruaris tuleb Tartus üks turniir, seal saaks mängida. Sergo küsis ka, kas ta saatis mulle teate piisavalt turvalisel viisil. Sellele ei osanud ma midagi vastata. Sain kirja, kus keegi soovis mult laenata selle autori raamatut, kelle raamatu Helina oli mulle sünnipäevaks kinkinud, ainult et ühte teist. Selgus, et Helina kingitud raamat oli ainult osa selle autori kirjutatud sarjast. Ja tundus, et Helina ei kinkinudki mulle sarja esimest raamatut, sest tema kingitud raamatus toimus tegevus merel. Helina kingitud raamatut ma välja laenata ei tahtnud, sest alati ei too laenajad raamatut tagasi. Ema ütles, et Helina on 30-aastane ja tema laps on 15-aastane. Läksin maleturniiri uues voorus kokku Narusbergiga. Narusebrg hakkas üles kirjutama meie reitinguid ja järke. Narusberg oli meistrikandidaat. Kui ma ütlesin, et mina ei ole, siis oli see tema jaoks üllatus.

0 vastukaja: