kolmapäev, märts 12, 2008

Kõndisin mööda asfalti

Kõndisin tänaval. Päike paistis. Paistis ka asfalt, sest lumest polnud midagi järel. Vanasti joonistasime asfaldi peale kosmoselaeva juhtimisseadmeid ja lendasime kaugele. Nüüd ei tahtnud ma seda teha, sest siin linnaski oli küllalt hea. Joonistada oleks võinud, aga mitte lendamiseks, vaid muuseumi jaoks. Asfaldil oli ka lompe. Vanasti oli mul kombeks lompides kõndida. Minu kummikud olid allveelaevad, mis pommitasid lombi põhja, nii et sealt kerkisid üles mudapilved. See tähendab, et tol ajal oli lompides veel muda. Praegustes lompides ei ole seda märgata. Ja kummikuid mul ka enam ei ole. Isegi kodus kapi all mitte. Miks ma üldse vanasti kummikuid kandsin? Ilmselt just selleks, et saaks lompides kõndida. Aga kummiku sees oli sageli auk, kust vesi sisse voolas. Nüüd astun ma vahel ka lompi, aga ainult nii madalatesse, kuhu astumiseks piisab kingast. Vanasti astusin vahel isegi nii sügavatesse, et kummikust ka ei piisanud, vaid vesi hakkas üle kummiku ääre sisse voolama. Aga nüüd ma ei satu enam sellistesse kohtadesse, kus nii sügavaid lompe oleks. Ei oska neid kuskilt otsidagi. Talvel juhtus ühe lombiga pahandus. Astusin sellesse talvesaapaga ja oleksin peaaegu pikali kukkunud. Lombi põhjas oli jää. Vanasti olid sellised lombid, kus peal oli jää ja all vesi. Aga nüüd oli vastupidi. See tuleb nähtavasti kliimamuutustest. Saapad on mul sellise tallaga, mis jää peal tavaliselt ei libise. Aga kui jää peal on vesi, siis see enam ei loe, mis materjalist tald on. Mõned on endale ostnud isegi sellise tallaga saapad, mis alati libisevad. Sellist materjali kasutatakse sellepärast, et neid valmistatakse maal, kus külmakraade ei ole. Mina hääletasin Euroopa Liitu astumise vastu, et ei oleks kaupade vaba liigutamist. Tahtsin vastu võtta sellise seaduse, et selliseid saapaid ei saaks Eestisse tuua. Aga enamus rahvast hääletas teisiti, sest loodeti, et siis kingivad välismaalased meile raha, mille eest saapaid osta. Nüüd ma seadusi ei kirjuta, sest välismaalt tuuakse meile ka valmis seaduseid. Mõtlesin kirjutada hoopis luuletuse sellest, kuidas vanasti lompides allveelaevad sõitsid ja elu oli parem. Aga head luuletust ei tulnud välja. Seetõttu kirjutasin hoopis selle jutu.

0 vastukaja: