reede, märts 14, 2008

Turniir aja etteandmisega

Täna peeti 24 osavõtjaga kiirmaleturniir seitsme vooruga. Sarnase reitinguga vastastel oli kummalgi 15 minutit mõtlemisaega, aga iga 100 punkti reitinguvahe pealt tuli minut ette anda. Esikolmik oli 1. K. Peebo (6,5 punkti), 2. H. Ots (6 p.), 3. T. Raudsepp (5 p.). Mina sain 9. koha (4 p.)

Esimeses voorus mängisin tulevase esikoha saajaga, kes andis mulle aega ette ja kuna oli kohtunik, käis veel mängu ajal ringi. Jõudsime vankrilõppmängu, mis õige mängu korral olnuks tõenäoliselt viigiline, aga ma kaotasin. Teises voorus olid mõtlemisajad võrdsed, aga kaotasin jälle. Kolmandas voorus andsin kõvasti aega ette, aga võitsin. Neljandas voorus olid mõtlemisajad võrdsed. Võitsin tänu lipukahingule. Viiendas voorus andsin minuti mõtlemisaega ette, aga võitsin paremas seisus ise ajaga. Kuuendas voorus pidi vastane mulle minuti ette andma, kuigi kaks eelmist võrdsetel tingimustel mängu olin tema vastu ajaga võitnud. Võitsin ka tänase mängu ajaga. Lõpus oli mul ka seis parem. Seitsmendas ja viimases voorus olid mõtlemisajad võrdsed, kuigi vastase reiting veidi kõrgem. Hindasin seisu üle, mistõttu kaotasin juba avangus viguri, varsti ka mängu. Viimase vooru vastane oligi kolmanda koha saaja. Minu võidu korral oleksin kolmas olnud mina.

Varasematel aegadel juhtus mul sageli, et sain parema seisu, aga kaotasin mängu. Täna kaebas sellist asjade käiku üks teine mängija. Üks mängija ei tahtnud täna tunnistada ajaga saadud kaotust ja tõstis häält, sest vastane oli keeldunud puudutatud nupuga käimast. Kohtunikud andsid ajaületajale siiski kaotuse, kuna ta polnud ise õigel ajal kohtunikku laua juurde kutsunud. Kui mängija rahunes, ütles ta, et tal pole täna nii palju võidutahet, et kohtunikku kutsuda. Üks väikeste kogemustega mängija ei teadnud veel, et ta ei tohi teiste mängus ajaga kaotust kõrvalt öelda. Aga tulemust ta sellega ei muutnud.

Järgmisel nädalal olevat riigipüha, mistõttu väike turniir pidi toimuma tavalisest erineval nädalapäeval. Siis mul pole tõenäoliselt aega kohale minna.

0 vastukaja: