neljapäev, juuni 26, 2008

Mõttekäik rahvussümboolikast

Võibolla on see seadus juba ära muudetud, sest lipupäevade arvu vähendamise kavast olen ma kuulnud. Aga varem vähemalt oli nii, et pühade ajal pidi päeval lipp lehvima ja ööseks tuli ta ära koristada. Võidupühal ja jaanipäeval olid tänavugi lipud väljas, aga kui see seadus veel kehtib, siis on võibolla nii, et kõige pidulikumal hetkel jaaniööl, kui tehakse tuld, peab lipp koristatud olema. Või oli jaaniöö erand, mille ajal võis lipu välja jätta? Ma ei tea, sest ma pole lipuheiskaja kunagi olnud. Minu toas üks sinimustvalge laualipp riiuli otsas lehvib. Sinine ei ole tal enam samasugune kui alguses. Lipu kõrval on gloobus, millele on kantud ka Eesti riik. Eesti on gloobusel roheline, mitte sinimustvalge. Roheline on islami värv, aga paljudes islamimaades on rohelus haruldane. Võibolla nad seda värvi sellepärast pühaks peavadki. Rohelised parteid on tekkinud ka seoses roheluse vähenemisega. Mulle õpetati koolis, et vanasti oligi taevas sinisem, sest pilvisus olevat varasemate aegadega võrreldes suurenenud. Hetkel ei ole taevas siiski pilvi näha. Kogu taevas aknast ei paista. Taevas lendavad pääsukesed. Pääsuke olevat rahvuslind, siis saaks kavandada lipu, kus sinise triibu peal oleks kujutatud pääsukesi. Eesti vapil on lõvid, aga lõvi ei ole rahvusloomaks kuulutatud.

0 vastukaja: