laupäev, juuli 12, 2008

Esitlusturniir

Täna mälestati Tartus Valter Heuerit tema 80. sünniaastapäeva puhul ja esitleti tema värskelt ilmunud raamatut "Male lugu". Esitlemise järel pakuti süia ja selle järel toimus 5-minutilise mõtlemisajaga välkturniir, millel oli 25 osavõtjat. Esimeseks tuli Päären, teine-kolmas olid Fomina ja Elmaste ning Fomina puudumisel sai auhinna neljandaks tulnud Vihmand. Mina kogusin 8,5 punkti 24 võimalikust ja sain 16. koha. Nii minu tulemust kui ka parimate selgitamist mõjutas see, et enne viimaseid voore pidi osa tallinlasi bussi peale minema. Neile märgiti viimaste voorude eest tulemuseks viigid. Kohtunik Tarmak märkis seoses kohtunikuülesannete täitmisega endale samuti viigid, mille vastu mõned protesteerisid. Mina sain viigi Fominaga pidamata jäänud mängu eest.

Turniiri esimesel poolel ma muudkui kaotasin, lõpus hakkasid tulema järjest võidud. Muutus võis toimuda mõtlemisajaga kohanemise tagajärjel, aga ehk mõjus ka erineva mängutugevusega mängijate ebaühtlane paiknemine tabelis. Minu mängude hulgas oli neli skandaalsemat. Kõigepealt olin võitmas ühte vastast, kes andis veel minu kuningale tuld. Oma kuningat ma nii heas seisus enam ei vaadanud, tegin valekäigu ja välkmales tähendab see kaotust. Teiseks tegi minu vastu valekäigu Ü. Tuulik, kes käis kuningaga ühe sammu edasi ja võttis kahe käigu kauguselt pealt minu nupu. Ma ei märganud täpselt, mis juhtus, mängisin edasi ja kaotasin ajaga. Kolmandaks läksin ühes ratsulõppmängus lippu, vastane võttis kahvliga lipu ära ja jäi enametturiga. Järgnevalt jättis ta oma kuninga tulle. Mina lugesin mängu endale võidetuks, mille peale vastane avaldas imestust ja ütles, et on sügavalt solvunud. Viimases voorus tahtis Ojaste lüia ratsuga minu etturit, aga pani kogemata hoopis ratsu etturitulle. Ta tahtis käiku tagasi võtta, aga ma ei lubanud, sest kellanupp oli juba vajutatud. Edasi mängides panin kuninga tulle, vastane märkas seda, aga endale võitu ei nõudnud. Varsti panin vist kuninga veel üks kord tulle ja seda vastane isegi ei märganud. Mul oli nuppe rohkem, aga võiduplaani ma ei leidnud ja aeg hakkas otsa saama. Pakkusin viiki, mille vastane vastu võttis.

0 vastukaja: