teisipäev, september 02, 2008

Kultuuritute rõõmupäev

Saabus uudis, et Kultuurkapitalile ei taheta järgmisel aastal anda enam nii palju raha kui sel aastal. Ajalehe võrgukommentaarides puhkes rõõmukisa. Minu meelest on see kommunistlik suhtumine. Rõõmustatakse selle üle, et keegi jääb vaesemaks. Ainus näide, mida seniste rahakasutuste kohta tuua osatakse, on see, et näitlejad on saanud raha välisreisideks. Justkui ei teata, et Kultuurkapital peab finantseerima ka raamatute väljaandmist. Isegi kui autor ei saa raamatu kirjutamise eest sentigi palka, peab keegi maksma kinni trükikulud, mis ei ole üldse väiksed. Minu raamatute väljaandmise toetamiseks ei ole Kultuurkapitalil seni raha jätkunud. Kas parem on neid siis võrgust lugeda? Minu kuusissetulek jääb sageli alla 3000 krooni. Igat tööd ma teha ei oska või ei suuda kehva tervise pärast. Kirjutada ja teiste raamatuid trükiks ette valmistada ma oskan, aga selle eest ei luba rahvas mulle maksta. See reisivate näitlejate näite kasutamine näitab, et ajakirjanikel on eestlastega põhimõtteliselt sama kerge manipuleerida nagu Putinil venelastega. Kui jääb vähemaks tõelist kultuuri, muutub manipuleerimine veel kergemaks.

0 vastukaja: