reede, september 12, 2008

Võitsin FIDE meistrit

Täna mängiti G. Uusi mälestusturniiri kaks esimest vooru, milles mõtlemisaeg oli 30 minutit + iga sooritatud käigu eest 30 sekundit. Esimeses voorus mängisin teisel laual Hendrik Oldega, kellel oli seega osavõtjatest teine paigutus, minul aga keskkohast õige pisut tagapool. Olde on Eesti Maleliidu esimees ning FIDE meistri tiitliga. Tema reiting on 2286, mis on Eestis paremuselt 41. Minu reiting on 1908 ehk Eesti 431.-434. Oldega ühist on mul nii palju, et mõlemad on koostanud ühe Kerese nime all ilmunud raamatu. Tema kogutud partiid, mina artiklivalimiku. Turniiriks valmistusin eile just Olde koostatud raamatu abil, kuigi mängisin teist avangut. Mul olid valged. Sain kinnises seisus kuningatiival ruumilise paremuse. Kui hakkasin ähvardusi looma, kahis vastane vankri oda ja etturi eest. Lisaks oli ta ajapuuduses. Kuid varsti sai ta kätte veel ühe minu etturi. Peale suure hulga etturite jäi lauale minul kaks vankrit ning temal vanker ja oda. Et vastase etturid olid vale värvi väljadel, pidasin oma seisu paremaks. Aga kuna materjali oli vähem minul, pidas ka vastane oma seisu võidetuks, lootes lüia veel ühe minu etturi. See tal aga ei õnnestunud. Hoopis minu vankrid tungisid vastase tagalasse sisse ja 51. käigul ta alistus. Et publiku hinnangul oli see minu elupartii, siis panen selle pärast turniiri lõppu ilmselt oma koduleheküljele välja.

Teises voorud läks halvemini. Vastane oli Tõnu Rauk, kes on meistrikandidaat ja reitinguga 2184 Eestis 106.-107. kohal. Tegin mustadega mängides 11. käigul vea, mille tagajärjel kaotasin etturi. Lootsin veel sellele, et mul oli seis kiiremini arendatud. Kuid varsti kaotasin ka kvaliteedi. Lootsin esialgu veel teravuste abil vastast viga tegema panna, kuid 31. käigul olin sunnitud alistuma järgmisel käigul saabuva mati tõttu.

0 vastukaja: