kolmapäev, detsember 24, 2008

Jõulumõttekäik

Tänavu on sellised jõulud, mille ajal lumi ka maas on. Üks päev näidati televiisoris Saaremaad ja seal lund ei olnud. Tänavu saime uue televiisori. Eelmine oli ostetud Soomest. Kui see oli uus, siis kõik ahhetasid, kes nägid, milline see on. Aga hiljem parandusse viies nimetasid parandajad teda puuraamiga televiisoriks ja arvasid, et nemad ei pea nii vanu parandama. Tegelikult see, et ta nii kaua vastu pidas, näitab samuti, et ta oli kvaliteetne. Ta näitas pilti veel järgmise televiisori ostmise ajalgi. Järgmine on laiema ekraaniga. Mul ei lubata seda ööseks kinni panna, sest pole veel leitud nuppu, kust ta käima tagasi läheks. Jõulu ajal ei ole õige televiisorit vaadata. Vähemalt jõululaupäeval ei peaks seda vaatama. Vana-aasta õhtuti tulnud saated ajasid mind vanasti naerma. Aasta 2000 saabudes ma enam ei naernud, aga vaatasin televiisorit hommikuni. Mäletan siiani, mida seal näidati. Varasemas sissekandes viidatud arvustuses tõsteti esile minu head mälu. Inimesed on minu mälu headusest sageli juttu teinud, aga varem ei ole seda juhtunud trükiväljaandes. Või nii hea mälu mul siiski ei ole, et öelda kindlalt, mida minu kolmandas raamatus kirjas ei ole. Aga enda kirjutatud kiitus on vähem väärt kui teistelt saadu. Kuigi teiselt poolt võiks öelda, et inimene ise on asjatundlikum. Minu isa viimati ilmunud raamatu järelsõnas tõstetakse esile tema asjatundlikkust. See raamat mul veel läbi ei ole, aga plaanis on aegamööda lugeda. Osad inimesed pidavat lugema raamatust ainult seda, millest nad aru saavad, mis viivat kirjanduses pettumisele, sest neile tunduvat kõik raamatud ühesugused. Sellele võib vastu vaielda, et sisude korduvusest räägivad vahel inimesed siiski seetõttu, et on elus väga palju lugenud. Depressiooni ajal tundusid raamatud mulle igavamad, pärast läksid jälle huvitavamaks. Aga ka depressiooni ajal tegin plaane, kuidas lugeda läbi terve raamatusari. Seda plaani ei ole ma ellu viinud. Osad inimesed teevad aastavahetusel plaane, kuidas ennast järgmisel aastal parandada. Aga võib parandada juba täna.

0 vastukaja: