laupäev, jaanuar 31, 2009

Otsingusõnadest seadusteni

Minu blogist otsitakse vahel märksõna "laste nimed". Tegelikult pannakse nimi inimesele kogu eluks, mitte ainult lapsepõlve jaoks. Ükskord üks inimene ütles, et ühel lapsel on vanainimese nimi. Aga vanasti pandi selliseid nimesid just lastele. Mõni inimene muudab elu jooksul oma nime ära. Sagedamini tehakse seda perekonnanimedega. Viimasel ajal muudavad abiellujad oma perekonnanime harvemini. Aga levinud on see, et venelane muudab nime eestipäraseks ja eestlane omakorda võõrapäraseks, ilma et seejuures abiellumisega tegemist oleks. Pätsi ajal muudeti saksapäraseid nimesid eestipärasteks. Päts ise oma eesnime eestipärasemaks muutma ei hakanud. Minu meelest see päris eestipärane ei ole. Mulle on öeldud, et mul on soome eesnimi. Ja minu perekonnanimel oleks inglise keeles tähendus. Aga me ei häälda seda inglisepäraselt. Inglise keele hääldusel on ka erinevates maades erinevaid variante. Ja isegi sama maa piirides. Laulusõnade järgi on maailmas maid tuhandeid ja rahvaid mitmeid miljoneid. Selle laulu järgi ei ole üks maa mitte Eesti, vaid Mulgimaa. Võiks öelda, et siis tähendab maa maakonda, aga Mulgimaa pole olnud ametlik maakonna nimi. Ühele kaardile oleks siiski peaaegu selline nimi trükitud. Ühel kaardil oli vist Petserimaa asemel Setumaa trükitud. Vähemalt setu külad peaks Venemaa Eestile tagasi andma. Piir kehtestati kunagi kahepoolse kokkuleppega, aga Venemaa on seda kokkulepet rikkunud. Piiri muutmiseks peaks muutma põhiseadust. Tänases unenäos olin uue põhiseaduse kehtestamise vastu. Kui europõhiseadust tahetakse nimetada lepinguks, siis pole see aus, kui dokumendil on tegelikult põhiseaduse funktsioonid.

0 vastukaja: