pühapäev, jaanuar 25, 2009

Prillivaras

Ma ei mäletanud, millal ma viimati maleklubis mängisin. Sellest tundus olevat möödas vähemalt nädal. Saatsin selle kohta küsimuse maleklubi listi. Klaus ütles mulle, et täna on ühe mehe pool saun ja et ma sinna läheksin. Vastasin, et ma ühes saunas juba käin, ma ei saa hakata nädala jooksul kahes saunas käima. Pealegi on see mees vist joodik. Seda ma ei hakanud lisama, et ma kartsin, et tema pool võib toimuda segasaun. Läksin siiski sinna sauna. Kui ma laval lamasin, astuski lavaruumist läbi üks naine, kes mind teretas. Naise sisenemise tõttu ei hakanud ma seljast võtma pikka särki. Ma olin alati püüdnud meenutada, kas eelmine kord siin käies oli saunas ka naisi või mitte, aga nüüd oli selge, et vähemalt täna oli päriselt. Teise lava alumisel astmel istus kolm tüdrukut, kes minu eeskujul jätsid pikad püksid jalga. Esinesime saunas näidendiga. Me ei olnud varem proove teinud, vaid mõtlesime teksti kohapeal välja. Selle etenduse kohta ilmus juba ajakirja esiküljel foto. Fotol olid kõigil meestel pikad püksid jalas, aga polnud särke seljas.

Õppisin doktorieksamiks. Lugesin selleks täpselt samu raamatuid, mida olin lugenud magistrieksamiks, midagi uut juurde võtmata. Magistrantuuris olin tähelepanelikum olnud ainult nende lõikude suhtes, mida sai magistritöös viidata, aga nüüd püüdsin jätta meelde raamatud tervikuna. Raamatutes kirjutati, et Itaalia fašistlik valitsus oli täiesti seaduslik, vähemalt praeguste seaduste suhtes. Sellepärast Oudekki ilmselt oligi asutanud antifašistliku liikumise, et teaduskirjanduses suhtuti fašismi küllaltki positiivselt. Läksin ülikooli. Seal rääkis õppejõud, et ta oli täna viibinud ühes ruumis esimese kursuse üliõpilasega, kellega ta polnud varem kohtunud, ja selline üliõpilane varastas loomulikult ta prillid ära. Lahendus olevat teha silmaoperatsioon. Vaatasin ringi, kas prille siiski kuskilt ei leia. Nägin laual plastmassraamidega prille. Aga õppejõud ütles, et need ei ole tema omad. Temal olid kallimad metallraamidega. Arvasin nägevat raamatu all veel ühte paari prille, aga need osutusid hoopis käärideks. Räägiti, et maleklubis oli üks mängija vastasmängija suhtes väga agressiivne olnud. Pakkusin, et see oli kindlasti Sven. Ivar tegi liigutuse, nagu varastaks minu särgitaskust 10 krooni, ja pärast seda tal oligi käes 10-kroonine. Võtsin selle talt ära, kuigi polnud kindel, kas see oli pärit minu taskust või oli Ivaril juba varem käes olnud. Ütlesin, et kui ta läheb poest minu raamatut ostma, siis võin anda talle rohkemgi raha. Ivar haaras enda kätte kogu minu taskus oleva raha koos muude paberitega. Võtsin selle jälle tagasi. Aga kui Ivar minema kõndis, siis läksin talle järgi ja kinkisin 100 krooni, öeldes, et esialgu mul rahapuudust ei ole. Pärast seda jõudis uuesti kätte see koht, kus sauna mindi. Aga sel korral ei tundunud tegemist olevat sama saunaga, mis eelmine kord, vaid õppejõu saunaga.

0 vastukaja: