laupäev, märts 14, 2009

Bussidest saksa keeleni

Mööda tänavat sõitis punane buss. Kui ma noorem olin, olid bussid kollased. Ühel hetkel tulid lõõtsaga bussid, aga algul olid kõik kollased bussid ilma lõõtsata. Kui lõõtsaga bussid tulid, siis ma arvasin, et nad lõõtsutavad. Esimest korda sõitsin lõõtsaga bussiga niimoodi, et oleksin jõudnud ka vana tüüpi bussi peale, aga jäin sellest meelega maha, et sõita lõõtsaga bussis. Praegu on bussid jälle ilma lõõtsata. Nüüd on autosid rohkem ja samas linna rahvaarv peaks langenud olema, nii et bussidesse tung on vähenenud. Kõige kitsam oli bussides bensiinipuuduse ajal. Siis läksin hommikul bussipeatusesse, et sõita kooli, aga kui buss tuli, peale ei mahtunudki. Kui ma juba kooli hiljaks jäin, ei hakanud iga kord esimesse tundi minemagi. Nii võeti mul käitumishinne alla ja anti direktori käskkiri. Sinna oli kirjutatud seitsme hilinemise eest, aga tegelikult tähendas see seitsmest tunnist puudumist. Muidu märgiti hilinemisi ja puudumisi eraldi. Ükskord kästi mul märkida. Tegin kriipsud vale pidi, nii et vene keele õpetaja ütles, et ma panen neile ühtesid. Ja edasi ütles ta, et väga õige, puudujatele tuleb ühed panna. "Tunas" avaldati hiljuti teatrikooli hinnete leht. Hinded olid seal viiepallisüsteemis, aga palju kasutati plusse ja miinuseid. Oli kasutusel isegi hinne 1+. Kõige paremad hinded olid käitumises. Käitumishinde ühepalline alandamine viis juba koolist väljaheitmise arutamiseni. Tol korral, kui ma käskkirja sain, ei olnud mu käitumine siiski mitterahuldav, vaid rahuldav. Mitterahuldavat käitumist ei olnud mul kunagi. Tunnistusele kahe olen saanud üks kord elus. See oli saksa keeles. Vene keeles ja kehalises kasvatuses oli mul arvatavasti veerandi lõpul kaheseise rohkem, aga pandi kolm välja. Üks klassivend loetles ükskord, kes saavad füüsika kontrolltöö eest alati kahe, nimetades ka minu nime. Tegelikult ta eksis. Füüsika veerandihinded kõikusid mul nelja ja viie vahel ning käisin isegi olümpiaadil. Reaalainete hinded olid mul paremad kui võõrkeelte omad. Kuigi saksa keeles olen saanud veerandi kahe, olen mõlemad saksa keele eksamid teinud viiele. Üks oli keskkoolis ja teine ülikoolis. Ülikoolis oli saksa keelt kolm semestrit, koolis neli viimast klassi. Eesti ajalooga tegelemiseks on saksa keele oskus tähtis. Siin valitsenud baltisakslased kasutasid veidi teistsugust keelt kui tänapäeva sakslased.

0 vastukaja: