teisipäev, märts 24, 2009

Valimiskorrast lumekatteni

Olevat koostatud kava, et viia Riigikogu valimised ja kohalikud valimised samale ajale. Mina olen sellise kava vastu. Sest kui valimised toimuvad erinevatel aegadel, valitakse erinevalt ja erinevad organid hakkavad üksteist tasakaalustama, samaaegsete valimiste korral valitakse eri kohtadesse pigem sama parteid, nii et olukord sarnaneb esimese variandiga võrreldes rohkem diktatuurile. Erinevus on küll see, et Riigikogu valivad ainult kodanikud, aga kohalikel valimistel valib elanikkond. On juhitud tähelepanu, et topeltkodakondsust ei esine mitte ainult venelastel, vaid ka väliseestlastel. Aga selle kohta on olemas paragrahv, et kelleltki ei saa võtta kodakondsust, mis on omandatud sünniga. Ja kui väliseestlasel on Eesti kodakondsus omandatud vanematelt ja välisriigi kodakondsus sünnikohaga, siis ei saa talt vist kumbagi ära võtta. Leidlapse puhul võib tekkida raskusi sünnikoha määramisega. Mina sündisin Toomemäel. Mul on kahju, et sealne sünnitusmaja otsustati sulgeda. Minu koolitee viis sellest majast mööda. Liiga palju maju ei ole Toomemäele vaja. Kuskil peab puudele ka ruumi olema. Tormi ajal võivad puud murduda. Suure lumesaju päeval kirjutasin blogis, et oksad võivad murduma hakata. Natuke hiljem samal päeval kuulsin raadiost, et Tartus oligi juba esinenud oksade murdumist, mistõttu inimesi kutsuti üles ettevaatusele. On olemas ka oht, et lind laseb oksalt midagi pähe. Tartu parkides on võinud näha, kuidas kõnniteed puude all on valged. Praegu on lumest valgeid teid, aga ka selliseid kõnniteid, kus lund ei ole, kuigi kõrval muruplatsil on.

0 vastukaja: