neljapäev, juuli 16, 2009

Ajalehepakk

Ema oli pannud esikusse paki ajalehti. Et nad vähem ruumi võtaks, hakkasin neil kaasi küljest rebima ja minema viskama. Tuli pähe mõte, et äkki ei tohi, äkki need on värsked lehed. Aga kontrollides nägin, et need on mitu aastat vanad. Need olid kõik ühe ja sama nädala lehed. Ema ütles, et neid ei tohi ära visata, need on Kadri jaoks valmis pandud. Nii jätsin viimasel numbril kaane küljest rebimata. Kui Kadri tuli, ütlesin, et kaasi võib otsida prügikastist. Kadri vastas, et kaasi tal ei lähegi vaja. Vaatasin ühte numbrit lähemalt. See oli nädala esimene number. Sealt sain teada, et nädala jooksul pidi lehes ilmuma vabaabielu teemaliste artiklite sari. See oligi ilmselt põhjus, miks Kadril neid numbreid vaja läks. Aga nädala esimeses numbris ilmus mitu sel teemal artiklit ja need ei alanud kolmandalt leheküljelt, vaid olid alanud juba küljest rebitud teiselt. Seega Kadri eksis, kui ta arvas, et tal kaasi vaja ei lähe.

Panin Pille arvuti käima, aga ei saanud ekraanile seda, mida tahtsin. Viisin selle arvuti suurde tuppa. Ütlesin ühele poisile, et ma sisenen nüüd postkasti. Kuna ma kirjutasin aeglaselt, võis poiss mu sõrmeliigutustest parooli meelde jätta. Aga ta ei vaadanud, vaid tõmbus viisakalt eemale. Ma ei saanud ikkagi ette seda, mida tahtsin. Küsisin Toomalt, kas ma võin tema arvutit kasutada. Toomas vastas, et ei või. Tirisin teda juustest ja ütlesin, et selle eest tuleb karistada. Euroopa Liit oli füüsilise karistamise ära keelanud, aga seda ma ei hakanud ütlema, muidu Toomas olekski võinud Euroopa Liidu poole pöörduda. Ütlesin, et ega ma ei oleks tahtnud Tooma arvutit pikalt kasutada, vaid lühidalt. Tahtsin leida võrgust eestikeelset informatsiooni raamatu "Ascanio" kohta, aga arvutil oli mingi häire, nii et lahti tuli ainult selle raamatu prantsuskeelne tekst. Ühe käsu andmise järel kartsin, et see kustutas arvutist kõik failid ära. Võibolla oleks veel kõvakettalt kätte saanud. Aga midagi siiski polnud kustunud, sest sama pilt tuli jälle ette. Pille võis pahandama hakata, et miks ma võtsin üldse tema, mitte enda arvuti. Sain nüüd aru, et ma ei kasuta üldse otsingumootorit. Kui otsingumootori lahti tegin, polnud sellest siiski kasu. Ekraanile tuli pilt, millest võis järeldada, et brauser enam ei funktsioneeri, sest on vanaks jäänud. Siis tuli varsti minna oma arvuti taha, sest see oli uuem. Särgava näitas, et ma ei vaata üldse ekraani, vaid arvuti tagumist otsa. Ekraan oli pandud pakendisse tagurpidi. Võtsin selle sealt välja. Aga ka ekraanil ei olnud korralikku pilti ees, vaid seal jooksis pikk käivitamissoga. See tuli ilmselt vale otsa vaadates antud valedest käskudest. Soga katkestamiseks võis proovida anda käsk "win", et arvuti läheks Windowsi. Teine võimalus oli teha restart, aga ma ei leidnud selle jaoks mõeldud nuppu ega klahvi. Võibolla tuli vajutada Ctrl+Alt+Del. Arvuti korraks nupust kinni panek oleks võinud ta rikki ajada.

0 vastukaja: