esmaspäev, august 10, 2009

Katastroof on tõenäoline

Kui ma täna kell 7 hambaarsti juurde läksin, ei olnud ukse taga ühtegi ootajat. Mina ka ootama ei pidanud, vaid võisin kohe kabinetti siseneda. Võibolla tuli see hilisest kellaajast. Aga tõenäoliselt käivad inimesed majanduskriisi ajal tõesti vähem hambaarsti juures. Midagi võib aastaajast ka sõltuda. Üks hambaarst, kes mind ei ravinud, ühel korral ütles, et aasta lõpul käiakse rohkem. Selle aasta lõpuks peab mul lepingu järgi raamatu käsikiri valmis olema. Raha sain juba varem kätte. Summa polnud eriti suur. Aga mul suurt rahavajadust polegi. Üks maletaja ütles, et need, kes 50 000 kuupalka saavad, kaebavad, et väike sissetulek. Nimeliselt ta kedagi ei nimetanud. Ühe blogi kommentaarides soovitati blogis mitte inimeste täisnimesid välja kirjutada, et otsingumootoriga joomiseteemalisi sissekandeid ei leitaks. Kui minu blogist on mõnda nime otsitud, olen kahetsenud, et olen selle välja kirjutanud. Kui otsitakse mõnda väikse tähega algavat sõna, siis ma tavaliselt ei kahetse. Väljaarvatud teatud sõnade puhul. Aga neid ma kirjutan nagunii harva, sest juba kirjutada on paha. Tõe huvides tuleb vahel koledamaid asju ka kirjutada. Oleks parem, kui tõde tuumapommi valmistamisviisi kohta poleks kunagi avastatud. Võibolla on selle leiutamine sõdade arvu vähendanud, aga piisab ühest selle abil peetud sõjast, et tulemused oleks katastroofilised. Tõenäosusteooria järgi peaks millalgi see sõda tulema. Ülikoolis räägiti, kui palju valehoiatusi on antud aparaatide näidatud tuumarünnaku alguse kohta, millele oleks võinud järgneda põhjendamatu vastulöök.

0 vastukaja: