kolmapäev, september 30, 2009

Kõik ei ole rämps

Koolis õpetatud ainetest on kõige paremini meeles vast matemaatika, väljaarvatud keskkooli ja üheksanda klassi osa. Kuna eesti keelt kasutan iga päev, on see ka suhteliselt hästi meeles, aga pidevalt tekib ka küsimusi, kuidas täpselt õige kirjapilt on. Ajalugu olen õppinud kõige rohkem aastaid, aga palju fakte ka ära unustanud. Ajalugu õppisin ülikoolis ainult üks aasta vähem kui oli minu eelneva koolitee pikkus. Ja pärast ülikooli lõpetamist olen ka ennast sel alal täiendanud. Täna olen lugenud blogisid, ilukirjandust ja ajalugu. Kõige pikemalt ajalugu, kuigi aeglasemas tempos kui muid asju. Listide kaudu tulnud kirju olen ka lugenud. Ise saatsin ühe kirja, aga mitte listi. Kõige rohkem on mind sõimatud poeesia listis. Eurolistis on palju vastu vaieldud, aga viisakamate sõnadega. Kui vastu ei vaielda, võib list välja surra. Kuna kõik inimesed milleski eksivad, ei ole põhjust vastu vaidlemata jätta. Ja kuna erinevad inimesed on õppinud erinevaid asju, saavad nad üksteist täiendada ka siis, kui see pole vaidlus. Kui listi liiga suure sagedusega kirju saadetakse, kirjutavad ajapuuduses inimesed sealt ennast välja. Mõnda listi on koondatud omavahel ka mingil muul alusel seotud inimesed, kes tõenäoliselt listist ei lahku. Aga nad võivad jätta kirju lugemata või hakata tegema kirjutamist piiravaid märkusi. Kuna mul on suur postkast, hoian enamuse kirju alles, aga kui pealkirjas on ropp sõna, kustutan siiski ära. Rämpskirjad kustutan samuti. Rämpskirjade hulka satub ka normaalsete inimeste kirju. Tavaliselt on tegemist selliste inimestega, kes saadavad kirju paljudele korraga, nii et keegi võib selle rämpsuks liigitada. Võibolla on minu kirjad ka liigitatud, sest ükskord läksid minu blogisissekannete koopiad rämpsu hulka. Mõnel inimesel on blogi ise ka ära kustutatud. Minu blogi oli vahepeal ka mingis mustas nimekirjas, nii et pidin iga sissekande avaldamiseks tähti ära tundma, kuni minu protesti peale see korraldus maha võeti. Algul ma ei teadnud, et selle vastu saab midagi ette võtta. Rämpskommentaare minu blogile tuligi ja osad neist on siiani kustutamata.

0 vastukaja: