pühapäev, detsember 27, 2009

Kindad pole tukistamiseks

Joosep sikutas Tõnist juustest, Tõnis hakkas nutma. Joosepi käsi võeti juuste küljest lahti ja Tõnis võeti sülle. Joosep hakkas ka nutma. Öeldi, et neid ei saa igavesti üksteisest lahus hoida. Mulle öeldi, et last ei tohi tõsta kõvera seljaga. Küsisin, kustotsast ta selg kõver on. Vastati, et enda selg ei tohi kõver olla. Mina ütlesin, et kui laps juba ennast püsti ajada oskab, on ta selg tugevam. Selgitati, et jutt käib hoopis minu seljast, kehalise kasvatuse tunnis olevat õpetatud, kuidas kangi tõsta, et mitte endale haiget teha. Mina pole raskuste tõstmisel seljas valu tundnud. Hingeldama on küll võtnud. Peopesadele on haiget teinud. Jõuludeks kingiti mulle muuhulgas uued kindad. Natuke enne seda anti juba uued riidekindad, sest vanad olid katki. Need olid kõige külmema ilmaga natuke õhukesed ja jõuluvana tõi nahkkindad lisaks. Kummad soojemad on, ei ole mõõtnud. Nahkkindad olid kaks korda odavamad kui püksirihm. Kindaid peaks ometi keerulisem teha olema. Täna külas käies võtsime kaasa villased sokid, sest külas pidi põrand külm olema. Sisse astudes ma seda ei tundnud, aga panin sokid siiski jalga. Rääkisin seal luukere vastandõnast, millest eile kirjutasin. Ütlesin, et vastandsõna võib olla ka kõhrkere, sest kalad jagatakse luukaladeks ja kõhrkaladeks. Küsiti, mis on luukere sünonüüm. Mina ütlesin skelett, aga mõeldi toest, mida küsitavat ristsõnades. Ütlesin, et skeletil ja toesel on liha ka ümber, aga luukerel mitte.

0 vastukaja: