esmaspäev, detsember 07, 2009

Köharohi

Räägiti, et vahepeal levis komme ENSV lipuga aknast alla hüpata. Mõned hüppajatest olevat saanud ka surma. Küsiti, miks siis juurdepääsu akendele ei takistatud. Seisime kanali otsa juures mäe peal. Mõned olid sealt suuskadega alla sõitnud, aga teised võisid nii kõrgelt laskudes viga saada. Klaus võistles kanali teise otsa ujumises. Algul läks tal hästi, aga lõpus hakkas ta väsima, nii et tal ei lastud endal lõpuni ujuda, vaid tõmmati finišisse. Kui Klaus meie kanaliotsa tagasi jõudis, siis ta ütles, et jättis esimese kontrollpunkti vahele, aga seda märgati. Mäe all algas etendus Molotovi-Ribbentropi pakti sõlmimise kohta. Lepingu sõlmijad istusid laua taha. Riin ütles sama väljendi, mida ta ütles ka kõigis teistes etendustes. Kõik näitlejad hakkasid sõrmedega vehkima, ilma et nad oleks seda varem kokku leppinud. Võibolla ajalooeksam pidi tulema samade daatumite peale, mida praegu ette loeti. Et ei lastagi eksamiks õppida, vaid vaadatakse kellel on parem mälu kohe meeldejätmises. Jõudis kätte matemaatika lõpueksami algus. Õpetaja küsis, kas ma siis teen eksamit. Vastasin, et ei tee, sest kolm aastat tagasi sain lõpueksami eest viie. Kui ma uut eksamit ei teinud, pidi vana hinne alles jääma, muidu oleks see võinud langeda. Aga ühtlasi tähendas see, et ma ei saanud maksimaalset hinnet, sest oli võetud kasutusele uus skaala ja 5 arvestati ümber B-ks, mitte A-ks. Vaatasin pealt, kuidas teised ülesandeid lahendasid. Ise ma ei mäletanud üldse, kuidas seda teha tuleb. Unenägudes olin näinud, nagu käiksin teist korda keskkoolis. Nüüd tuli meelde, et olin ka päriselt käinud, sest ma mäletasin, kuidas mulle öeldi, et see võimalus on olemas. Segaseks jäi küll, mis oli kaks korda keskkoolis käimise mõte. Vist see, et ülikooli jõudes olid kõik korralikult õppima hakanud ja oli käes paras aeg ülikooli kõrvalt ka kooli osa selgeks õppida.

Olin köögis ja võtsin köharohtu. Üks väike poiss küsis Reilt vist, millest tal sõltuvus on, sest Rei vastas, et sellel poisil on sõltuvus malemängust, muid sõltuvusi ei ole vaja. Aga poisid tahtsid ka köharohtu võtta, et neil sellest sõltuvus tekiks. Endal neil köha ei olnud. Ütlesin, et ühe lusikatäie võib niisama proovida anda, rohkem mitte. Rei läks köögist ära ja poisid jäid rohtu võtma. Üks poiss ei võtnud lusikaga, vaid otse pudelist lonksu. Ütlesin, et lusikaga tuleb võtta, ja tirisin teda juustest. Ta võttis teise lonksu veel. Pudel tehti täiesti tühjaks. Ütlesin, et üle ühe lusikatäie ei tohtinud võtta, ja tirisin juustest ka teist poissi. Siis tegin ettepaneku, et mängime malet, see paneb paika, kummal õigus on. Istusime laua taha. Küsisin poisilt, mis ta reiting on. Ta vastas, et midagi 1500-ga, tal AVRO turniiril kõvasti langes. Ütlesin, et mul ka langes kõvasti, nüüd on mul reiting midagi 1800-ga, varem oli 1900-ga.

0 vastukaja: