neljapäev, jaanuar 14, 2010

Langevari

Taoti reketiga pingpongi palli õhku. See lendas nii kõrgele, et oli ohtlik alla jääda, kui ta maha tagasi kukkus. Pall löödi üle maja katuse ja kukkus alla teisel pool maja. Hoiatasin, et riidehoidu jopi taskusse ei maksa raha jätta, seda on sealt kaduma läinud. Keelasin vargal varastamise ära. Üks klassivend hakkas varastamiskeelu peale kerjama. Tahtsin talle juba raha anda, et endal mul ei lähe seda vaja, aga siis mõtlesin ümber. Küsisin, miks peaks ma talle raha andma, kui tal on siinviibijatest kõige suurem palk, ta saab Tartu Ülikooli õppejõu palka. Siis meenus, et üks teine kohalviibija on kõrgema kraadiga õppejõud ja saab järelikult veel suuremat palka. Parandasin, et see klassivend saab minust viis korda suuremat palka.

Rääkisin Erikule isa toas, et ma hakkasin siis hästi õppima, kui ma hakkasin ise mõtlema, mõeldes jäävad asjad meelde. Kui mul mingi küsimus tekib, siis vaatan entsüklopeediast järgi. Küsimustele vastuseid otsides jääb paremini meelde kui lihtsalt lugedes. Entsüklopeedia on väga kasulik raamat. Mul oli ilmunud uus raamat. Mõtlesin, kellele seda koolis kinkida. Mõtlesin, et võtan seda kooli kaasa viis eksemplari. Kingin selle sellele, kes tunnis juhuslikult minu kõrvale istub. Inglise keele õpetajale jätsin kinkimata, aga füüsika õpetajale kavatsesin kinkida. Inglise keele õpetajat olin eelmises tunnis sõimanud, aga täna ma seda ei teinud. Õpetaja kindlasti teadis oma kogemuste põhjal ette, et nii läheb. Läksin koos Erikuga koolist koju. Erik läks teist teed.

Oli pime hommik. Pidi kooli minema. Aga mina ei pidanud minema esimesse tundi, seetõttu ei tõusnud ma veel üles. Lõpuks tõusis üles vend, kes pidi minema teise tundi, aga mina ei tõusnud ikka veel. Ma ei saanud aru, kas ma pean siis minema alles kolmandasse tundi. Ema tuli mind äratama. Tõusin üles, aga ei ärganud. Lootsin, et kui ma tõusmiskatseid jätkan, siis lõpuks ärkan. Öösel ärkvel olla oleks olnud kasulikum kui magada.

Põrandal oli suur neljaosaline malelaud, millel sai mängida neli paari korraga. Leidsin, et nendel laudadel saab mängida male asemel ka jänest ja koeri. Keegi võis siis küll imestada, et mis nii lihtsast mängust mängida, kas see veel selge ei ole. Jälgisin mängulaudu kõrgelt ülevalt. Siis hüppasin langevarjuga alla teiste juurde. Lootsin, et ma ei kuku Klausile pähe. Mõtlesin, et langevarju oleks pidanud avama enne hüpet, sest vahel ta ei avane.

0 vastukaja: