laupäev, märts 13, 2010

Malefolkloori IV

Malefolkloori neljandas osas on mõni teema traagiline. Viies osa järgneb tõenäoliselt esmaspäeval. Otsustava tõuke seda kõike kirja panna sain vist sellest, et keegi tuli minu blogisse otsinguga "male vanasõnad". Minu blogil on küll vähe kommentaare, et loendur näitab palju erinevaid otsingusõnu ja külastusviise, mis on nagu lühikesed kirjad.

331) Siin on tema maleresidents.
332) Tead, mis on kolmandate ja neljandate järkude viga? Nad ei arvesta ette.
333) A: Ma arvestasin välja!
B: Mis siis, ma olen ka arvestanud.
334) Tead, kuidas on kõige lihtsam lipuga matti panna? Pane lipp igal käigul kuningast ratsukäigu kaugusele.
335) Ega vanarahvas asjata ei öelnud, et kordamine on tarkuse ema.
336) Elu on karm, aga õiglane.
337) Kõik tahavad nii kangesti võitu saada.
338) See on halb, kui noor mees on haige. Aga öeldakse, et haigused käivad inimesi mööda, mitte aiateibaid mööda.
339) A: Sul olid vist rasked hingelised probleemid. Me Karbaga otsisime meeleheitlikult kontakti ja vehkisime kätega. Aga ei reageerinud.
B: Otsis, kus köis, kus kivi.
340) Ma võtan ühe peotäie tablette sisse ja ongi kõik.
341) Miks te eile matustel ei olnud? Mina pidin tassima. Sada kilo ühe käe otsas.
342) Viskas sussid püsti.
343) Nad hakkasid narkootikume tarvitama ja ei jäänud enam öösel magama.
344) Maleklubi raha ei ole olemas.
345) Ta ei varjagi ennast, aga ta on süüdimatu ja teda ei saa karistada.
346) Iga mees peab oma rahaga läbi ajama.
347) Ei ole mõtet raha välja laenata. Ega tal eriti tagasi anda ei ole. Üks kord andsid. Igal ühel on oma hädad.
348) Ta helistas mulle koju ja ütles, et sama palju on juurde vaja. Ma küsisin, kas sa pead mind lolliks. Sina laenasid ja sina pead tagasi maksma.
349) Ta on kogu maailmale raha võlgu.
350) Laagris on igav.
351) Miks ma üldse laagrisse tulin? Et vaheldust saada ja et turniiriks ette valmistuda. Vaheldust olen ma saanud, turniiriks ettevalmistust ma siin ei saa. Mängime mingeid tobedaid kaardimänge.
352) Siis sa oled vana laagrihunt.
353) A: Keegi Henn tahtis ka laagrisse.
B: Ei saa. Võõras inimene ja kes vastutab?
C: See on ta vend.
B: Aa, siis on teine asi.
354) A: Täna on Runnelite päev. Üheksast osavõtjast kolm on Runnelid.
B: Ja kui neljas Runnel ka oleks tulnud, siis oleks pooled osavõtjad Runnelid. Ja kõigil on ruudulised särgid.
355) A: Sa kannad veel ikka seda teksajakki, mis kümme aastat tagasi.
B: Aga ta on vahepeal kaks raamatut avaldanud.
356) Sven hääletas hommikul esimesena Euroopa Liidu poolt ja samal päeval sõitis Euroopa Liitu.
357) Ma tahan Ameerikasse tagasi, siin on külm.
358) Iirimaale ma enam ei lähe. Nad ei ole internetist kuulnudki ja keegi malet mängida ei oska. Kui ma küsisin, kas keegi malet mängib, siis nad küsisid, kas see on see mäng, kus on kuningas ja lipp.
359) A: Mõned käivad kogu aeg välismaal, aga mis seal Pariisis teha on?
B: Pariisis pandi kohvik kinni. Seal oli varem malekohvik, aga see pandi kinni.
360) Kui meie poole minutiga malet mängime, siis saab majanduse ka poole minutiga korda.
361) Mina nende NKVD debiilidega mängima ei lähe.
362) Kas Tartu on oblast?
363) Ta on nii nõrk, et ta ei olegi võistlustel käinud.
364) Kuidas sa saad võistlustel osaleda, kui sul järku ei ole?
365) A: Tal oli ju neljas järk.
B: Aga nüüd on kolmas.
366) Ainult ühe vilka jättis tähele panemata.
367) Ma ütlen, sa oled kuskil vähemalt kolmas järk.
368) Kas sa käid maletrennis? Aga sa oled ikkagi vilets mees, sul ei ole järkugi.
369) Avangupõhimõtete selgitamist ta küll ei vaja.
370) Õnnitlen viigi puhul.
371) Õnnitlen medali puhul.
372) Punkt on punkt.
373) Ta arvab, et kui oda g2 või g7 paneb, siis on seis kindel.
374) Sitsiilia kaitse on kõige halvem avang üldse.
373) Algajad peavad lahtiseid avanguid mängima.
374) Kui sa e4 peale e5 mängid, siis sa pead väga palju teooriat teadma.
375) Göteborgi variandis võidab see, kes rohkem teab.
376) A: Ma käisin nii sellepärast, et Capablanca kirjutab, et lipp ja ratsu on tugevamad kui lipp ja oda.
B: Haridus lööb välja.
377) Ma imestan, kui palju sa tead. Avangus ei olegi enam midagi juurde õppida.
378) Pool treeningu ajast peab olema keskmäng.
379) “Šahmatõ” tagakaanel on öeldud et tuleb taktikat teha ja siis teeb igaüks taktikat, aga mängu ajal ei tule keegi ütlema, et nüüd on vaja taktikat teha.
380) Põhi peab ikka all olema.
381) Ega Keres pole Karpov. Karpov on Moskva esindaja, aga Keres on provintsi esindaja.
382) Teooria on laiem mõiste. On keskmängu teooria ja on lõppmängu teooria.
383) Ütle neile, et kui teooria järgi ei mängi, siis on lihtsam võita.
384) Tal on kõik teooria pähe tuubitud.
385) Vastane ikkagi ei mäleta.
386) Ta on põhinipid pähe tuupinud, aga tal ei ole maletaja mõtlemist. Mingi mõtlemine tal muidugi on, aga ebapiisav.
387) Ta arvas, et kui avangud selgeks õpib, siis on mäng selge.
388) A: Kui sa tahad mängida, siis võta endale lihtsamad süsteemid. Ma võpatasin, kui sa jätsid a5 käimata. See näitab, et sa ei saanud seisust absoluutselt aru.
B: Kuidas ma need keerulised süsteemid selgeks saan, kui ma neid tugeva vastase vastu ei proovi?
A: Kui ei taha aru saada, siis ei saa aru.
389) Vastased patserdasid nii hirmsasti, et Sven ei saanud mängida.
390) See on teiste aja raiskamine, kui ainukest käiku mõeldakse minut aega.
391) He knows nothing of this game.
392) Talle tuleb esikoht anda. Ta mängib siin kõige ilusamat malet. Nägid, kuidas läks Kõivule kallale.
393) Nii läbi seisu võib harva näha.
394) Mul oli kõigis mängudes parem seis.
395) Mulle ei meeldi see oleks-oleks. Oma viga, kui ei võitnud.
396) Selleks, et võita saaks, peab üks eksima.
397) Malepartii kestab 40 käiku ja kuskil selle aja sees vastane eksib. Sina pead üles leidma, kus see koht on.
398) A: Puhas aja peale mäng.
B: Oma viga, et viiki ei teinud. Pakkunud.
399) Anna noortele võimalus eksida ja nad eksivad.
400) Kuradi poiss.
401) Sa mängid ikka marudalt.
402) Vihmandi kohta on iga kord mingi jama lehes.
403) Ma kirjutasin ajalehele, et eriti kiiresti areneb Runnel. Ma ei tea, mis siis saab, kui see ära avaldatakse.
404) A: Kumma Runneliga sa mängid?
B: Vahet ei ole, ühte võidan kahekümne käiguga, teist kahekümne viie.
A: Väike vahe on.
405) Ma oleks võinud kihla vedada, et sa talle kaotad.
406) Keda sa võitma hakkad, ise väriseb.
407) Käed värisevad.
408) Karpov on juba 40-aastane, käed värisevad.
409) Kamskitest: Isa hullus läheb pojale edasi.
410) Nohik tuli siia Kasparovi-Anandi matšist rääkima.
411) Kus sa avanguid õppisid?
412) Sa oled edasi arenenud. Varem sa reageerisid alles sellele, kui mina midagi tegin, nüüd proovid minu käiku juba ennetada.
413) Mina mängin viimase käiguni.
414) Keres ütles, et kes on aasta malet mänginud, sellele ei saa enam lippu ette anda. Ei ole nii. Mängu tulemus selgub viimase käiguga.
415) A: Sinu hariduse juures peab selle ülesande ühe sekundiga lahendama.
B: Ega rohkem ei kulunud ka.
416) Mulle ei meeldi ülesandeid lahendada, mind huvitavad praktilised seisud.
417) Lahendus on nagunii mingi sisse kahimine.
418) Tugevamatel veab.
419) Ega male on õnnemäng.
420) Ütles, et kui treenib, ei lähe tugevamaks, kui ei treeni, ei jää nõrgemaks.
421) Kasparov ütles, et talle polnud treeneritest midagi kasu, ainult treenerid ise läksid teda treenides tugevamaks.
422) Spasski ütles, et pange mind Fischeriga ühte kongi ja andke meile malelaud. Fischer ütles seda kuuldes, et mulle see jutt ei meeldi, mis ma selle Spasskiga teen, andke parem see maleiludus.
423) Nupu võib külili ka panna. Reeglites on öeldud, et peab ruudu peal olema, aga pole öeldud, et peab püsti olema.
424) Tagurpidi vanker ei ole lipp, vaid vanker.
425) See on kabe. Kõik nupud on ühte värvi väljadel.
425) Partiisid järgi mängides jäävad väljade nimed hästi meelde.
426) Paneme nupud õiget pidi peale, siis on kergem kirjutada.
427) Huvitav jah, et sul kiirpartiid meelde jäävad.
428) Kiirpartiid mul meelde ei jää. Pikk mäng püsib meeles üks päev, aga selget pilti mul sellest ei ole. Unenägudes on kõik nii selge.
429) Sa ei mäleta oma seisu! Mul jäävad isegi välgus kõik seisud meelde.
430) Ma võin peast ka mängida. Sinu vastu ka.
431) Pimesi välkpartii järel: A: Nad ei teinud ühtegi valekäiku ja seis võrdne!
B: See on see Vene avang.
432) Ükskord ma mängisin ühe naabri vastu pimesi, nii et mina ütlesin toast käike ja tema oli õues laua taga. Ta ütles: “Ma nägin, kuidas sa vahepeal piilusid.”
434) Ma panen ka seise mälu järgi peale, aga tavaliselt ma panen valesti.
435) Kullamaale ei meeldi ükski asi.
436) Sarapuu pääses Uus-Meremaale ja elab nagu inimene, aga tema klassivend Kullamaa oli 15 aastat vasekaevanduses sunnitööl.
437) Meie klubis on üks mees, kellel ei ole närvid korras ja kui kaotab, siis hakkab märatsema. Ühel korral anti talle viimane hoiatus, et kui ta veel seda teeb, siis ta enam klubis mängida ei saa. Seda ma ei tahtnud ja sellepärast tegin temaga viigi, kuigi oleksin võinud võita.
438) Kui närvid on nii haiged, siis ei tohigi malet mängida.
439) Ta oli lootustandev, aga jäi haigeks. Ja seejuures on tal veel raske haigus.
440) Mäng on mäng.

0 vastukaja: