esmaspäev, märts 15, 2010

Malefolkloori V

441) Pane lauale kaheksa lippu, nii et nad üksteist ei tulista.
442) Proovisin ruudulisel paberil, kas saab käia malelaua ratsukäiguga läbi, nii et igat välja puutub ainult üks kord. Lõpuks tuli välja.
443) Võiks korraldada Tartu meistrivõistlused malesarnastes mängudes.
444) Vahepeal anti igal turniiril ette erinev avanguvariant, mida kõik pidid mängima.
445) Kerese pärand ei huvita kedagi. Neid huvitab ainult, et nad saaks “Informaatorist” oma avanguid vaadata.
446) Kerese kogutud partiide välja andmisega ei ole tema pärand kokku kogutud. Ta kirjutas ka palju partiikommentaare.
447) See sõjamehe poeg läheb veel edasi.
448) Võitu küll, aga sitavõitu.
449) Klubi pakub näärivana.
450) On duumajet i duumajet.
451) Anna suurt etturit.
452) Sõna oda-onu vist veel ei ole. Mulle hakkas oda-onu meeldima.
453) Kui te wc-s käite, siis tõmmake vett. Miks peab seal see kollane vesi olema.
454) Osavõtjaid kogunes nii palju, et hiljem saabujad ei mahtunud mängima. Eriti kahju, et mängida ei saa Hando Runneli pojad.
455) Topelda ära.
456) Pane vankrid ettepoole, need on paksunahalisemad.
457) Mida kaugemale ettur jõuab, seda tugevamaks ta muutub.
458) Mida kaugemale ettur jõuab, seda raskem on teda kaitsta.
459) Pane vankrid vabale liinile ja siis vii viimasele või eelviimasele reale.
460) Eeta pustaja liinja.
461) Dvaatsat let nazad ja smootril eetat positsija.
462) Sa pead minuga ka eesti keelt rääkima.
463) Eeta njeinteresnaja positsija.
464) Kas eesti keeles öeldakse “aeg” või “kukkus”?
465) Ega ma eesti keelt ei oska. Eluaeg venelaste hulgas elasin.
466) Iga kultuurne inimene peab saksa keelt oskama.
467) Seda raamatut ei saa auhinnaks panna, sest see pole eesti keeles.
468) Proua Volpert pani raha juurde.
469) Kas sa ka špreehid?
470) Sünnipäevalaps teeb laua välja.
471) Tähistate siin mingeid Kassi sünnipäevi.
472) Ma nägin juba vaimusilmas, kuidas Kass rahvusvahelist turniiri avab.
473) Mängi ära, siis räägid.
474) A: Ärge mind vaadake, ma olen nii kole.
B: Ega ma teid ei vaata. Ma vaatan, kuidas te nuppe tõstate.
475) A: Kellega sa mängisid?
B: Mul ei jäänud nimi meelde.
A: Kas tal olid mustad juuksed?
B: Ei mäleta.
A: Kuidas sa midagi ei mäleta?
B: Ma vaatasin seisu, mitte juukseid.
A: Kas sa käsi vaatasid?
476) Tuli küsima, kes siit välja läks, tema autole sõideti sisse. Kõiv andis üles. Inglise keeles andis üles.
477) Lipp kaitseb värvi.
478) Vangerdades tuleb kuningas enne tõsta, muidu võib vastane irisema hakata.
479) Vanasti öeldi, et vanker tuleb enne tõsta, sest kuningas ei pea kellelegi alla heitma.
480) Isegi kompuutril pole kõik peas.
481) A: Nii ei ole viisakas rääkida.
B: Mine kooli ja õpeta seal viisakust.
482) Mina enam temaga kunagi ei mängi.
483) Minu ettepanek on, et mõlemad välja.
484) A: Sa puutusid!
B: Ise sa võttad kogu aeg käike tagasi.
A: Selline lapse jutt.
485) Ega mäng mõisa peale pole.
486) Hani!
487) Hani peab vara kohal olema.
488) Kell üks tuleb Lindermann.
489) Lindemann on jutumees.
490) Mängida ta ei osanud, aga jutumees oli küll kõva.
491) Vihmandi täht hakkab ka kustuma.
492) Me mängisime raha peale ja ta andis mulle aega ette. Alguses ma kaotasin, aga siis sain targemaks ja vahetasin nupud välja. Siis ta kaotas ajaga.
493) Alguses ta kaotab meelega, siis ütleb, et mängime raha peale ja hakkab võitma.
494) Harujõega tuleb raha peale mängida, siis tal lähevad prillid uduseks ja vererõhk hakkab tõusma.
495) A: Siin ta läks teooriast välja.
B: Täpselt Harujõe moodi.
496) Me lähme meelega teooriast välja, kohe, sest on teada, et noored on teooriat täis.
497) Mõni noor on nii teooriat täis.
498) A: Ära ainult seda usu, mis teooria sulle ütleb.
B: Kuidas sa räägid, õpetaja ütleb, et ärge õpikut uskuge.
499) Kui oma süsteemid on juba olemas, siis see on suur asi.
500) Ainuke võimalus on mitte lasta tal Skandinaaviat mängida. Käi e5.
501) e5 Skandinaavia vastu annab mustale paremuse.
502) Alberto!
503) Ülim bu-ha-haa.
504) Ilusad poisid küll, aga mängida ei oska.
505) Ta tuli väikse poisina maleklubisse. Nüüd on ta suur, aga tast pole asja saanud.
506) Ta on juba küllaltki suur noormees. Kas tal on üldse mõtet selle alaga tegeleda, kui tal absoluutselt tähelepanu ei ole? Õppigu üks võõrkeel selgeks.
507) Võibolla sa tegeled vale alaga? Öeldakse, et andetuid inimesi ei ole, aga on inimesi, kes vale alaga tegelevad.
508) Kasak raiskas ka kolm aastat malele ja alles siis sai aru, et vale alaga tegeleb. Kui minu käest oleks küsinud, ma oleks kohe öelnud.
509) Nad mängivad vale avangut. Kui palju nad võiksid õppida.
510) See lihtsalt ei sobi, kui nemad hakkavad esikoha peale konkureerima.
511) Rääkis midagi lasteaiast.
512) Reiting sõltub mängitud partiide arvust.
513) Riia esimene järk on nõrgem kui Tartu esimene järk.
514) Nõrgad pannakse omavahel mängima ja keegi neist saab järgu.
515) A: Lõpuks tulevad ikka samasugused esimesed järgud.
B: Mina sain kohe aru, et ma alustasin liiga hilja.
A: Sina oled muidugi erand.
516) Küll see kiirus ka tuleb.
517) Sa oled praegu ka aeglane.
518) Sa ei ole kiire mängu mees.
519) Kui tahad kiiret mängida, siis pead oskama peast mängida.
520) Teadust ei saa hakata tegema.
521) Ta lasi nagunii aja üle.
522) Enda kohta mängisid sa päris kiiresti.
523) Noorem annab vanemale aega ette.
524) Kui punktitasu makstakse ainult võitude eest, siis see tuleb noortele kasuks.
525) Ta kas võidab või kaotab, aga viike ei tee.
526) Uusi mängis igas partiis võidu peale.
527) See on ära unustatud, et Uusi seal direktor oli.
528) Ma küsisin, kas ta “Malekoolist” on vaadanud. Ta küsis, mis asi see veel on.
529) Palun anna alla.
530) Alistun.
531) Annan alla.
532) Võib pillid kotti panna.
533) A: Õnnitlen. See oli esimene kord kui sa mind võitsid.
B: Ma ükskord juba võitsin.
534) Võib pulgad kokku lükata.
535) Viik on kõige parem tulemus.
536) Kahju. Hea partii oli.
537) Nüüd tuleb see põhiküsimus – kuidas naised olid?
538) Hea, et läbi sai, sain sugutungist lahti.
539) Vaatan daamile otsa ja ei näe.
540) Üks nägija kaotas pimedale ja ütles: “Tema nägi, aga mina ei näinud.”
541) Maletajad on ikka fantastilised inimesed, nad annavad mitmekümnel laual pimesimultaani.
542) Söö, sul on raske tööpäev selja taga.
543) Minu meelest välgus on välja puhkamine veel tähtsam kui pikas.
544) Kõige tähtsam on hästi magada.
545) Minul on juba nädal aega unehäired ja närveerin, aga tema magas sisse.
546) Kus on see unimüts Simo?
547) A: Meil üks ei ärka üles.
B: Äkki on surnud.
548) Paneme sind venna juurde poiste telki, need võrkpallitüdrukud on võõrad.
549) Võrkpallur malekella nähes: Teil on kaks äratuskella, andke üks meile, muidu me ei ärka üles.
550) Siin elasid universaalsed maletajad-jalgpallurid.

0 vastukaja: