laupäev, juuni 19, 2010

Maari suvi

Läksin kesklinna bussijaama. Nägin lühikese aja jooksul mitut oma endist õpetajat. Istusin koos vennaga keset kõnniteed maha. Seal oli hea istuda. Aga kui vend eemale läks, ei olnud üksi jalakäijate vahel istuda enam nii hea tunne ja tõusin ka püsti. Märkasin, et hoian süles suurt samblalahmakat. Küsisin vennalt, kas tema andis selle minu kätte. Ta kinnitas, et andis. Ta ütles, et tahab selle maale viia ja kasvama panna. Ei tea, mida pargi omanikud sambla üleskitkumisest arvasid. Ja kui maale nii paks sammal viia, võis keegi sellele peale astuda ja sisse vajuda. See oleks olnud ise oma õuele lauka tegemine. Vanaema rääkis, et oli taotlenud Vehendil maa tagastamist, aga see ei olnud õnnestunud, sest ametnik oli öelnud, et Vehendi on kaardile märgitud linnana, aga sellenimelise linna kohta andmeid ei ole. Soovitasin, mida nii rumalale ametnikule öelda. Magasin sügavalt ja mul polnud mingit tahtmist ärgata.

Lugesin uuesti raamatut "Maari suvi". Raamatu eespoolses osas käis Maari maamaja õuel ringi. Ta seisis pea peale ja hakkas naerma. Oli öeldud, et silmad naersid suu kohal. Mõtlesin, et järgmine lause oli vist, et õigemini naersid nad suu all. Ja see oligi tõesti kirjas. Oli öeldud, et Maari naeris kõige lõbusamat naeru, mida temavanune tüdruk on kunagi naernud. Neid, kellele ta oli linnast maale külla läinud, nimetati memmeks ja taadiks. See tähendas vanaema ja vanaisa. See oli tüüpiline suguvõsa, kus vanavanaema ja vanavanaisa ei olnud enam elus. Kivid hakkasid Maariga rääkima. Kivi ütles, et ta on ise. Maari ei saanud tema jutust aru ja vaidles vastu. See koht pidi vist tähendama, et Maari luges filosoofilisi raamatuid. Tagapool hakati talle ette lugema raamatuid putukatest ja siis ta samuti vaidles. Olin Helinale ühes kirjas kirjutanud, et "Maari suvi" on üks minu lemmikraamatutest. Aga siiamaani polnud ma aru saanud, et autor tahab lastele kirjutada sellest, kuidas laps täiskasvanute raamatutele reageerib. Mina pidasin huvitavamaks nende raamatute ettelugemist ennast ja olin varem arvanud, et see on põhiline.

0 vastukaja: