kolmapäev, juuli 14, 2010

Raamatuid kaasõpilastele

Oli vene keele tund. Mind kutsuti vastama. Läksin tahvli ette ja hakkasin seda uurima, et mida teha tuleb. Klass hakkas naerma. Selgus, et pidin tahvlile kirjutamise asemel Arieliga dialoogi pidama. Ariel juba ootas. Püüdsin dialoogis võimalikult naljakaid lauseid öelda. Pärast vastamist läksin kohale tagasi. Tund hakkas läbi saama ja anti kodune ülesanne. Tahtsin kodus kõik asjad ära õppida, ükskõik kui palju sellele aega kulub. Lehekülje, kust tuli teksti lugeda, märkisin ühte kohta, aga kuna olin oma õpiku Erikule välja laenanud, siis teha tuleva harjutuse numbri märkisin hoopis eesti keele töövihikusse. Mul tekkis küsimus, kuidas ma kodus õppida saan, kui õpik on Eriku käes. Järelikult pidin selle enne tundide lõppu tagasi küsima. Erik rääkis, mis ta kolmandaks eksamiks võtab. Ma ei hakanud ütlema, et mina ei lähe üldse eksamitele. Erik ütles, et tal on eksamiaine õpik juba läbi. Mõtlesin, et võiks vastata, et enne eksamit loetakse alati õpik läbi. Krister küsis minu käest Stalini raamatut, mida ta oli eile juba laenanud. Andsin selle talle, aga ütlesin, et homme ma seda enam kooli kaasa ei võta, muidu mõeldakse, et mul on selle kaasavõtmiseks mingi eriline põhjus, tegelikult võtsin niisama. Andresel oli täna sünnipäev. Ta seisis klassi ees ja hoidis kätt püsti. Krister ütles, et Andres soovib sõna. Mõtlesin, et Krister on nii heaks läinud. Andres hakkas rääkima, et kui osad veerand tundi enne sünnipäeva tähistamist koju lähevad, siis läheb palju jämedat metsa kaotsi. Ta soovis, et kõik ootaksid. Tüdrukud plaksutasid tema jutu peale. Andres oli vahepeal meie koolist ära läinud, aga nüüd tagasi tulnud. Ta oli teistsugune kui ma unenägudes mäletasin. Ta oli füüsiliselt hästi arenenud, kuigi vaimselt halvemini. Lahkusime klassist. Koolimaja peal tuli mulle vastu neegritüdruk. Meie kooli oli tulnud õppima palju välismaalasi ja sellega oli raske harjuda. Noorematel oli kergem. Olin õppeaasta algul käinud üks kord sotsioloogia loengus, sest see toimus selles ruumis, kus arvasin tulevat kunstiajalugu. Olin seal oma nime kirja pannud ja nüüd hakkasin kartma, et seetõttu võidakse mult nõuda eksami sooritamist.

0 vastukaja: