esmaspäev, juuli 12, 2010

Soovituskiri

Olime kirjastuses. Tahtsime sõlmida arvutis lepingut, aga arvuti ei lasknud. Jagomägi oli vist keelu peale pannud, sest muidu võidaks sõlmida mistahes kirjastusele kahjulik leping. Üks vend ütles, et Eesti iseseisvuse kuulutas taastatuks Tõnu. Vaatasime parajasti vastavat ingliskeelset paberit, millel oli kaks allkirja, neist üks Tõnu oma. Mina vaidlesin vastu, et Tõnu oli ainult sekretär. See, kellelt oli põhiline allkiri, vist lihtsalt ei osanud ise ingliskeelset teksti koostada. Olime toomkiriku ees, kus oli ausammas. Selle juures olid nimed, kes olid okupatsiooni ajal sinna lilli panemas käinud. Lilli oli pannud isegi tuntud dirigent, keda ei olnud selle eest karistatud. Vaatasime, mis on kooriku all, aga sealt oli õõnes. Toomkirik oli seest raamatuid täis. Rääkisin Tristanile, et eelmine kord võtsin siit peamiselt seiklusjutte. Võis oodata, et Tristan küsib selle peale, kuidas ma nii tobedaid raamatuid loen. Ütlesin, et sellepärast, et ma neid laenasin, ma neid veel ei lugenud. Kõige rohkem olen siit võtnud maleraamatuid. Tundus, et raamatute raskuse all võib toomkirik variseda. Aga jõudsin järeldusele, et ta ei varise, sest sõjaaegset pommitamist ei ole veel toimunud.

Tahtsin esitada kultuurkapitalile uut rahataotlust. Soovituskirja läksin küsima Peebult. Ta joonistas postkaardi tagaküljele malelaua. Aga see malelaud oli ruutude arvuga kolm korda kolm ja mustad ja valged ruudud ei paiknenud vaheldumisi. All vasakul, kus oleks pidanud olema must ruut, oli valge. Arvatavasti ajas Peep malelaua ja trips-traps-trulli raamid segamini. Kuna kultuurkapitalis Peepu ei tuntud, siis ei maksnud tema soovitus midagi. Et see midagi maksaks, selleks soovitasin, et ta kirjutaks oma nime juurde skulptor või endine skulptor. Ta kirjutaski "END. SKULPT." Veel kirjutas ta, et raha on vaja 30 piruka jaoks. Mõtlesin, et pean lisama eraldi lehel seletuskirja, et pirukaid ei taha ma osta endale, vaid üritusel inimestele jagamiseks. Peep hakkas malelaua ruutude eraldusjooni paksemaks värvima. Ütlesin talle, et ta seda ei viimistleks, praegu on see heas stiilis. Aga minu hoiatusest polnud kasu ja Peep rikkus pildi ära.

0 vastukaja: