laupäev, august 21, 2010

Mitteaadliku rippumine

Õpetaja andis meile uue maleülesande. See koosnes kahest piklikust malelauast, millest üks oli palju suurema ruutude arvuga kui tavaline malelaud. Kuningas oli suure etturite raami sees, nii et seis ei olnud algseisust tulenev. Kõik need etturid ähvrdasid lippu minna, aga selle ärahoidmiseks tuli kuningale matt panna. Alustada tuli vist sellest, et anda ratsuga kuningale üle etturite tuld. Ühelt laualt teisele sai vist käia lipp, aga mitte ratsud, mille käik on lühem. Õpetaja ütles, et jätame selle ülesande lahendamise pooleli, juba tavalisel laual kahekäigulise ülesande lahendamine on keeruline ja nii suurel laual ülesannete lahendamine on veel keerulisem. Selle ülesande nimi oli inglise keeles "Skisofreenia". Käisime viimases klassis ja valmistusime lõpueksamiteks. Selleks tegime etteütlust. Etteütluse kirjutamises ma osalesin ja see oli aktiivne õppevorm, mistõttu eesti keel oli mul paremini selge, samal ajal kui matemaatikat tuli ainult tahvlilt maha kirjutada ja sellest oli mul ülevaade ära kadunud. Aga ka etteütluses võisin ma teha vigu, sest võibolla läks mul etteloetud lausetest mõni sõna enne üleskirjutamist meelest. Ühe lause andis õpetaja vigase sõnadejärjekorraga. Parandasin vihikusse kirjutamisel sõnadejärjekorda omaalgatuslikult, aga õpetaja võis just seda veaks lugeda. Abram oli ka elukutselt õpetaja ja käis klassis ringi. Minu pingi kõrvale astudes ütles ta, et ma hoian sulepead valesti. Ta näitas kuidas seda tuleb teha. Kui ma püüdsin kirjutada sulepead tema õpetuse kohaselt hoides, ütles ta, et nüüd tuleb juba parem käekiri. Aga niimoodi hoida oli mul väga raske. Panin käe jälle endisesse asendisse. Vahepealne käekiri tundus Abramile vist õigem sellepärast, et see oli seotud, aga mina pidasin ilusamaks just sidumata käekirja ja nimetasin seda ilukirjaks. Rippusin esimese pingi ees köie küljes ja kiikusin. Minuga võidi pahandama hakata, et miks ma kiigun, aga kiikumist peatada ei olnud mul võimalik. Sain ainult valida, kas kiigun ette-taha, vasakule-paremale või üles-alla. Lõpuks sain teada, mida tähendab köiega lakke riputamine. Et kui hukatakse aadlik, siis riputatakse luukere, aga mitteaadliku hukkamise korral riputatakse inimene ise. Aga mina lõikasin köie läbi ja kõndisin klassist minema. Praegu oli üks söögivahetunidest. See oli küll nooremate klasside oma, aga tahtsin ka juba sööma minna, võibolla oli nüüd mõlema vahetunni ajal lubatud. Kõigepealt pidin saama söögitalongi. Ma ei teadnud, kas mul peab söömise jaoks olema makstud kuu söögiraha või võib maksta ka ühe söögiaja eest eraldi.

0 vastukaja: