reede, august 27, 2010

Suur tüli

Ilmaennustus lubas väga tugevat tuult. Mulle öeldi, et me läheme enne seda Tallinnasse, sest seal tuul selleks ajaks vaibub. Tartus puhub tuul meie aknad katki. Mina ütlesin, et siis me läheme ju tuulele vastu. Ja võis karta, et katkisest aknast tulevad vargad sisse. Ema küsis mult, kas ma Veikole ka raamatu kingin. Vastasin, et ei kingi. Veiko kohta mäletan ma ainult ühte asja. Õigemini kahte. Ema küsis, kas ma sugulastele sõrmuseid kingin. Vastasin, et ei kingi.

*
Püüdsin meenutada, mida ma emale Veiko kohta ütlesin. Olin vist öelnud, et ma ei mäleta tema nägu, ma ei tea tema perekonnanime, ta ei ole minu sugulane, klassikaaslane ega kursusekaaslane, seetõttu ma talle raamatut ei kingi. Võibolla olin mõne neist elementidest nimetamata ka jätnud. Aga nüüd tuli mulle meelde, et Veiko elas minuga samas majas. Piretile ja Kerstinile kinkisin juba sellepärast, et nad elasid kõrvalmajas. Tallinnas pidi toimuma kokkutulek. Mõtlesin öelda pärast seda Kati P.-le, et tema oskas mind eelmisel kokkutulekul ära kuulata, aga uuel kokkutulekul olid teised inimesed, kes ei osanud. Katile oli vist ülikoolis õpetatud, kuidas inimesi rääkima panna. Ja esimene kokkutulek oli toimunud maal, mis oli parem koht kui Tallinn. Tallinnas võis tänaval ära eksida. Ema ütles mulle, et ma vaataks talle otsa. Keeldusin vaatamast. Ema ütles, et ta tahtis mulle näidata raamatust ühe sõna kirjapilti. Vaidlesin vastu, et ema oli öelnud, et ma vaataks tema nägu, mitte et ma vaataks raamatusse. Läksin emaga põhjalikult tülli. Ta süüdistas mind taldriku lõhkumises. Ütlesin, et selle taldriku lõhkus ära Klaus. Mina olin tegelikult vihaga lõhkunud teise taldriku, aga see oli vähem katki. Mõtlesin, et mida maja elanikud sellest arvama peavad, et me niimoodi tülitseme. Varem olin olnud rahulik, aga täna oli see täielikult muutunud. Ütlesin, et rahuneme nüüd kõik maha. Aga kuigi kavatsesin tülitsemise lõpetada, ei olnud see võimalik, kui teised esitasid mulle järjest uusi nõudmisi. Hakkasin ahvima lauseid selle kohta, mida Klaus minust paremini teeb. Et Klaus joonistab väga häid pilte, aga Simo väga halbu. Klaus kirjutab väga häid luuletusi, aga Simo väga halbu. Klaus lõhub väga häid taldrikuid, aga Simo väga halbu.

0 vastukaja: