pühapäev, september 05, 2010

Punase mütsiga mees

Olin toidupoe kassas. Arve kokkulöömise aeg sai läbi ja tšekilint katkes ära. Mõtlesin, et mis siis saab, kui minu arvega sama juhtub. Aga leidsin lahenduse, et kui üks tšekk ära katkeb, saab jätkata kirjutamist järgmisele. Kui olin juba raha ära maksnud, hakkas müüja minu ostetud leival koort vähemaks kraapima. Ta põhjendas seda sellega, et kondijahu teeb maitse vastikuks. Mõtlesin, et ma ei hakka vähemaks kraabitud osa eest raha tagasi küsima. Kondijahu oli nii leiva koorel kui ka sees. Lõpuks oli minu ostetud leibadest suurem osa läinud. Kodus ütles ema, et ta pole kondijahu varem näinud.

*
Olin vanaema korteris. Särgava ütles, et lähme ühte kohta. Hakkasin tema kannul läbi veranda minema. Veranda otsa oli tekkinud lisaruume, aga lõpuks jõudsime õuele. Liikusime rahvamassis. Seal oli ka üks punase üle pea tõmmatava ja lõua alla ulatuva mütsiga mees. Särgava kadus mul silmist. Jõudsin nelinurksele igast küljest majade või puudega ümbritsetud rohuplatsile. Punase mütsiga mees andis mulle käskluse, et pean sauna minema. Saun oli platsi nurgas. See oli väike. Mõtlesin, et ei tea, kas seal on ainult üks ruum. Ust avades selgus, et siiski kaks. Eesruumis olid riided ja teises ruumis istus laval Särgava. Läksin eesruumi tagasi. Särgava riided olid kadunud ja nende asemele oli ilmunud see punane müts. Vaatasin uuesti lavaruumi. Nüüd oli Särgava kadunud. Aga ruumil oli aken, see oli lahti ja võibolla oli Särgava selle kaudu väljunud.

0 vastukaja: