reede, september 24, 2010

Suure peaga tegelane

Istusin ajaloo tunnis. Õpetaja ütles, et ta tahab näha minu vihikut. Vastasin, et mul esitamiseks vihikut ei ole, mul on vihik enda jaoks. Hakkasin koju minema. Läksin läbi bussijaama. Seal olid seriaali tegelased. Üks varasematest peategelastest pistis oma suure pea kastist välja ja ütles lause, mida ta ütles selle seriaali igas osas: "On olemas tuhandet liiki tarkust, aga ainult üks tarkus on õige." Aga stsenaariumi autor Helina oli püsimatu ja teda olid varasemad peategelased ära tüüdanud. Seetõttu ta selles osas seda tegelast rohkem ei kasutanud, vaid lasi ühel poisil tema kohta öelda, et ta ei ole enam tark.

*
Vaatasin andmeid oma magistrantuuriõpingute kohta. Ette tuli silt, et valmistatakse ette päringut minu tegemata asjade kohta. Mul oli muuhulgas tegemata tööpraktika. Kuna magistrantuuris õppimise aeg sai täis, siis paistis, et see jääb mul lõpetamata. Aga magistrikraad ise oli mul käes. Läksin kooli inglise keele tundi. Õpetaja ütles, et küsib tänaseks õppida antud osa. Küsisin, kas midagi oli õppida. Ütlesin, et ma ei mäleta üldse eilset päeva. Mäletan, et põgenesin koolist ja nägin silmade ees multifilme, see on kõik.

*
Vaatasin Venemaa kaarti. Siberis oli mitu suurt linna. Väiksemad nende hulgast olid kaardile kantud väikse ringina, aga kõige suurematel oli välja joonistatud kogu pindala. Ühe Siberi linna pindala oli peaaegu sama suur nagu Moskval, kuigi rahvaarv oli väiksem. Venemaa Euroopa-osa Põhja-Jäämere rannikul ja saartel oli suur ala ringiga ümbritsetud. Kirjutati, et üks teadlane oli avastanud, et selle ala elanikud moodustavad rahva nimega tuvalased, kuigi neil ei ole oma haldusüksust. Tuvalased olid teise nimega tõvalased. Küsisin, kuidas on kaks rahvast ühe ja sama nimega, sest ühed tuvalased elavad Kaug-Idas. Mõtlesin, et kas Kaug-Idas ikka on tuvalasi, seal on kaks rahvast ja need on mõlemad teise nimega. Venemaal oli kaardil veel liivlaste piirkond. Sinna olid vist osad liivlased Liivimaalt välja rännanud ja leidnud, et seal teiste soome-ugrilaste kõrval on neil paremad võimalused püsima jääda kui Lätis. Nüüd oligi liivlasi veel ainult Venemaal. Sellest oli vist entsüklopeedia artiklis "liivlased" kirjutatud. Ja nende liivlaste lähedal olid veel väljarändajate piirkonnad nimedega Leedu ja Eesti.

0 vastukaja: