esmaspäev, oktoober 25, 2010

Ühel raamatul kaks konkureerivat esitlust

Läksin koos Lauriga koju. Tahtsin talle näidata raamatut "Soome kirjanduse ajalugu". Ema arvas, et seda ei ole enam alles. Me olime kolimise ajal osa raamatuid ära visanud. Aga leidsin selle siiski riiulist. Saabus magamamineku kellaaeg. Üks tekkidest oli laotatud natuke väiksemaks murtuna voodi peale, aga tundus, et see ei ole mõeldud peale võtmiseks, vaid selleks, et kui magaja peaks urineerima hakkama, siis ei määriks voodit ära. Teises toas oli ühe tüdruku voodi. Tundus, et ta kavatseb varsti minuga samasse voodisse tulla. Aga siis saabus selle tüdruku isa, kellele see poleks meeldinud.

*
Mul oli ilmunud uus raamat. Raun oli andnud mulle sellest ühe eksemplari ja ootasin, millal saan ülejäänud autorieksemplarid. Vaatasin, et Raun on andnud mulle katkise eksemplari. Tahtsin seda välja vahetada. Aga ma kahtlustasin, et tegelikult ainult ühe eksemplari ta ongi trükkinud. Lugesin raamatu kaanelt, et sinna oli trükitud Bristoli tekst, kus ta muuhulgas ütles, et loodetavasti tulen ma ühel kindlal kuupäeval koos mõnede teiste inimestega raamatut esitlema. Mul oli teise kirjastusega kokku lepitud teine esitluse kuupäev. Võisin kaks korda ka esitleda, aga ei olnud sellest väga huvitatud. Sain veel paki raamatuid, kus olid vaheldumisi minu ja ühe teise autori omad. Pidin oma raamatud ise poodi viima. Aga kuna mul oli ilmunud samal päeval kaks raamatut, siis oli karta, et pood ei taha mõlemat korraga müüki võtta. Mul tuli veel mõelda, millisele poele raamatuid pakkuma minna. Üks võimalus oli viia sinna poodi, kus minu eelmist raamatut ei ole. Teine võimalus oli viia just sinna, kus eelmine raamat müügil oli, et kogu sari oleks samast poest leitav. Läksin duši alla. Märkasin vanni põhjas minu küljest tulnud pikki peenikesi usse. Need olid pikemad kui naaskelsabad. Ütlesin, et mul on vist solkmed. See tuleb porgandi söömisest. Imestama pani ainult, et ma siis ise midagi ei tundnud. Aga selgus, et need ei olnud solkmed, vaid ühed teised ussid, kes olid minu peale roomanud.

0 vastukaja: